آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

برزیل

دی سائوپائولو: «دیلماروسف» رئیس جمهور برزیل بار دیگر تاکید کرده که هرگز از مقام خود استعفا نخواهد کرد.

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که شمار بسیاری از مردم برزیل خواستار استیضاح وی هستند.

لبنان

المنار: عناصر حزب الله لبنان با حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در ارتفاعات راس بعلبک تعدادی از عناصر داعش از جمله یکی از سرکردگان آن را کشته و زخمی کردند. در حمله رزمندگان حزب الله استحکامات این گروه تروریستی به طور کامل تخریب شد.

ژاپن

ژاپن تودی: ژاپن اعلام کرد کار استقرار 12 فروند کشتی برای گشت زنی های دریایی در اطراف جزایر مورد مناقشه با چین در دریای شرقی را به پایان رسانده است. جزایر سنکاکو در چهار سال گذشته علت اصلی تیرگی روابط پکن- توکیو بوده است.

رژیم صهیونیستی

خبرگزاری صفا: نظامیان رژیم صهیونیستی برای نود و ششمین بار روستای «العراقیب» واقع در «النقب» را تخریب کردند. 40 خودروی زرهی پلیس و نیروهای رژیم صهیونیستی به محاصره این روستا پرداخته و سپس به طور کامل آن را تخریب کردند. «تمامی» اهالی این روستا سرگردان شده اند.

نیوزیلند

آسوشیتدپرس: «هلن کلارک» نخست وزیر سابق نیوزیلند که از مقام های ارشد سازمان ملل است گفته برای دبیرکلی این سازمان نامزد می شود. وی تاکید کرده که 30 سال تجربه اش را در عرصه بحران زده فعلی جهان به کار خواهد بست.

یمن

تسنیم: آمار تعداد حملات پهپادهای آمریکایی در یمن از سال 2011 تا 2016 نشان می دهد که آمریکا حدود 111 شهروند یمنی را در طول پنج سال اخیر به قتل رسانده است. پهپادهای آمریکایی به بهانه جنگ با تروریسم، شهروندان کشورهای زیادی را به کشتن داده اند.

فیلیپین

صدا و سیما: مردم فیلیپین با تجمع در برابر سفارت آمریکا در فیلیپین به مانور مشترک کشورشان با آمریکا اعتراض کردند. معترضان تاکید کردند که حضور نیروهای آمریکایی، استقلال فیلیپین را نقض می کند و به تشدید تنش در منطقه منجر می شود.

فرانسه

قدس: فعالان ضداسرائیلی فرانسه در اقدامی تابلوهای تبلیغاتی نصب شده در متروی پاریس که مربوط به یک نمایشگاه صهیونیستی در موزه «لوور» بود را تخریب کردند. اقدامات مشابهی علیه رژیم صهیونیستی در دانشگاه ها و اماکن عمومی پاریس اخیرا انجام گرفته است.