آرشیو پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۴۵۱۲
اقتصاد
۴

انتقاد از افزایش قیمت خودرو به بهانه افزایش نرخ بیمه

رئیس شورای رقابت با بیان این که افزایش نرخ حق بیمه شخص ثالث نباید بهانه ای برای افزایش قیمت خودرو باشد، گفت: اگر افزایش قیمتی بدون مجوز شورای رقابت انجام شود، شرکت خودروساز توسط شورا جریمه می شود و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

رضا شیوا در گفت وگو با تسنیم با اشاره به این که بدون مجوز شورای رقابت نباید افزایش قیمتی در خودروهای انحصاری انجام شود، افزود: تا زمانی که شورای رقابت اطلاعات بانک مرکزی و دستورالعمل قیمت گذاری خودرو همراه میزان کیفیت خودروها را محاسبه نکرده، شرکت های خودروساز که محصولات آنها انحصاری است، به هیچ عنوان امکان افزایش قیمت را ندارند.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: در حال حاضر قیمت محصولات در چارچوب قیمت های سال گذشته است و شرکت های خودروساز باید به صورت شفاف آن را در سایت خود درج کنند.

شیوا با تاکید براین که افزایش نرخ حق بیمه شخص ثالث نباید بهانه ای برای افزایش قیمت خودرو باشد، تصریح کرد: خودروسازان باید میزان نرخ بیمه شخص ثالث را به صورت شفاف درکنار قیمت خودرو اعلام کنند تا این امر شبهه ای برای افزایش قیمت خودرو نباشد. اظهارات رئیس شورای رقابت در حالی است که ایران خودرو و سایپا قیمت محصولات خود را نسبت به سال گذشته 130 تا 150 هزار تومان افزایش داده اند.