آرشیو پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۶۱۸۳
ایران زمین
۱۴

رانش زمین و مشکل قطع گاز 2 شهرستان کردستان

گاز شهرستان های مریوان و سروآباد در کردستان که از روز سه شنبه به علت رانش زمین درمسیر کامیاران به سروآباد به صورت کامل قطع شده بود، دیروز – چهارشنبه - دوباره وارد شبکه شد.

به گزارش مهر، در روزهای پایانی تعطیلات سال جدید بارش های مناسبی در کردستان روی داد و به همین دلیل طی یک هفته اخیر چند مورد رانش زمین در مناطق مختلف این استان گزارش شد که در مواردی باعث بروز خسارت های مالی و حتی مصدومیت مردم شد.

«هیبت الله فداکار»، رئیس شرکت گاز شهرستان سروآباد در تشریح چگونگی وقوع این حادثه گفت: خط لوله 20 اینچی انتقال گاز کامیاران به سروآباد حد فاصل روستاهای ابراهیم آباد و احمدآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد به دلیل رانش زمین دچار حادثه شد و این خط لوله ترکید که خوشبختانه تلفات جانی در برنداشت. درهمین حال، «علی مفاخری»، فرماندار سروآباد نیز درجلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان به آمادگی تامین سوخت های جایگزین اشاره کرد و افزود: انتظار می رود که تمامی ادارات و سازمان های دولتی شهرستان در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند. مفاخری با اشاره به جزئیات وقوع این حادثه خاطرنشان کرد: دریچه قطع کن این خط انتقال لوله گاز در روستای «ژریژه» قرار دارد و گاز برخی از روستاهای تابعه شهرستان سروآباد در مسیر ژاورود قطع نیست. از زمان وقوع حادثه تاکنون نیروهای شرکت گاز کردستان و شهرستان های سروآباد و مریوان در محل حادثه حضور دارند و ازتمامی امکانات و تجهیزات برای تعمیر لوله خط انتقال و وصل مجدد گاز استفاده می کنند.