آرشیو پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

تلاش کمیته امداد برای راه اندازی شبکه اجتماعی مددجویان

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) از تلاش برای راه اندازی شبکه اجتماعی ویژه مددجویان این نهاد در فضای مجازی خبر داد.

اکبر میرشکار در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر استفاده از شبکه مجازی برای برخی خانواده ها دردسرساز شده به همین دلیل کمیته امداد ارائه آموزش های لازم به خانواده های تحت پوشش را برای استفاده هرچه بهتر و صحیح تر از ظرفیت های شبکه مجازی در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه به انجام رسانده ایم و در حال حاضر نیز راه اندازی «شبکه اجتماعی» ویژه مددجویان در فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در حال حاضر نیاز است آموزش های نحوه صحیح استفاده از اینترنت هم به والدین و هم فرزندان تحت پوشش کمیته امداد ارائه تا به این ترتیب از بروز آسیب در آنها جلوگیری شود.

تعمیق باورهای دینی مددجویان با اجرای «طرح فلاح»

میرشکار در ادامه به طرح «فلاح» که یکی دیگر از اقدامات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) است، اشاره کرد و افزود: طرح فلاح سبب منزلت اجتماعی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد می شود.

وی در این خصوص تصریح کرد: این طرح ویژه خانواده های تحت پوشش در محورهای بینش اعتقادی، سیاسی، دینی و... با هدف تعمیق باورهای دینی، به منظور بالابردن منزلت اجتماعی خانواده ها اجرا می شود.معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: در این طرح با 500 روحانی قرارداد منعقد کرده ایم که آنها با محلات و خانواده های مددجویانی که هر یک به نوعی متحمل برچسب و یا آسیب اجتماعی متفاوت هستند ورود پیدا کرده و اقدام به برگزاری جلسات روضه برای تعمیق باورهای دینی خانواده ها می کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: 32 هزار خانواده در 9 ماهه نخست سال 94 در جریان طرح فلاح قرار گرفته اند که شاهد اثرات بسیار مثبت آن در میان خانواده ها بوده ایم و اجرای این طرح نقش مهمی در تعمیق باورهای دینی خانواده های زیرپوشش داشته است.