آرشیو پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۴۵۱۲
سلامت
۱۲

خبرسلامت

پیشگیری از حمله قلبی با کنترل چربی خون

گروهی از محققان کانادایی دریافته اند می توان بیماری های قلبی و عروقی را از طریق کنترل شایع ترین فاکتورهای خطرزا یعنی فشار خون و کلسترول کنترل کرد؛ هرچند پیشگیری اولیه، ساده ترین روش است.

به گزارش ایسنا، این پژوهشگران با پراهمیت شمردن مصرف داروی استاتین و داروهای کاهنده فشارخون و ترکیبی از هر دو دارو برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی می گویند: داروی استاتین گروهی از داروهای کاهنده کلسترول است و داروهای کاهنده فشار خون، سطح فشار خون را پایین می آورند. نتایج بررسی ها نشان می دهد استاتین به طور قابل توجهی خطر بیماری های قلبی و عروقی را در افرادی که سابقه ابتلابه این بیماری ها را ندارند تا 25 درصد کاهش می دهد. همچنین داروهای کاهنده فشار خون به کاهش خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی در عموم افراد منجر نمی شوند، اما نسبت بروز این بیماری ها را در مبتلایان به فشار خون کاهش می دهند.

کفش مناسب بپوشید

برای پیشگیری از کمردرد باید کفشی پوشید که پاشنه کوتاه داشته باشد؛ زیرا کفش پاشنه بلند باعث می شود به کمر فشار بیشتری وارد شده و فرد دچار آسیب شود.

دکتر رامین کردی، فوق تخصص ستون فقرات با تاکید بر این که افرادی که زیاد راه می روند باید کفشی بپوشند که کف آن ضربه گیری خوبی داشته باشد به فارس گفت: افرادی که کف پای آنها صاف است باید کفی طبی بپوشند، ولی اگر میزان آن زیاد نیست باید کفشی بپوشند که در قسمت داخلی آن برجستگی برای پر کردن قوس داخلی کف پا وجود داشته باشد. وی افزود: استفاده از دمپایی در منزل برای پیشگیری از کمردرد دلیل علمی ندارد، اما اگر به تشخیص پزشک، فردی مبتلابه کف پای صاف است برای اصلاح این مشکل باید از کفی طبی مخصوص استفاده کند.