آرشیو پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۴۵۱۲
ورزش
۱۴

شهرآورد اهواز؛ فرصتی برای صدرنشینی

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال فردا (جمعه) با انجام چهار بازی آغاز می شود که در این میان شهرآورد اهواز حساسیتی دوچندان دارد؛ دیداری که نتیجه آن می تواند صدر جدول را دستخوش تغییر کند.

تیم عبدالله ویسی که فقط یک امتیاز با صدر فاصله دارد، فردا به مصاف همنام اهوازی خود استقلال اهواز می رود تا با کسب یک پیروزی شیرین گامی دیگر به سوی خلق یک شگفتی بزرگ در فوتبال ایران و قهرمانی بردارد. آنها فقط شش هفته تا قهرمانی فاصله دارند و در کورس رقابت با دو تیم پرطرفدار پایتخت، به چیزی جز پیروزی در این بازی فکر نمی کنند. این درحالی است که استقلال اهواز با توجه به اختلاف 11 امتیازی اش با ملوانی که خارج از منطقه خطر قرار دارد، تقریبا شانسی برای بقا در لیگ برتر ندارد و نمی تواند حریفی دست و پاگیر برای همشهری خود به شمار برود.

البته قبل از این بازی و در آغاز هفته بیست و پنجم لیگ برتر از ساعت 17 جمعه سیاه جامگان در مشهد به دیدار فولاد خوزستان می رود. این دیدار در حالی برگزار می شود که هر دو تیم در نیمه پایینی جدول قرار دارند و پنج امتیاز با هم فاصله دارند. در این میان وضعیت فولاد کمی بهتر است چون با 25 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد و تا حدودی از حاشیه امن برخوردار است.

همزمان با این بازی تیم های گسترش فولاد و راه آهن در تبریز به مصاف هم می روند. گسترش فولاد در نیم فصل دوم عملکرد نسبتا خوبی داشته و با پیروزی خیره کننده 4 بر 3 برابر ذوب آهن در هفته قبل انرژی و انگیزه مضاعفی پیدا کرده است. در مقابل راه آهنی قرار دارد که هفته هاست بین رده های پایانی جدول در رفت و آمد است و هنوز نتوانسته نتایج قابل قبولی در لیگ بگیرد. از ساعت 18 جمعه نیز تیم های صبا و سایپا در قم به دیدار هم می روند.

برنامه هفته 25

جمعه 20 فروردین

سیاه جامگان – فولاد، ساعت 17 در ورزشگاه ثامن مشهد (داور: شاهین حاج بابایی(

گسترش فولاد- راه آهن، ساعت 17 در ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز (داور: سیدرضا مهدوی)

صبا – سایپا، ساعت 18 در ورزشگاه یادگارامام قم (داور: پیام حیدری)

استقلال اهواز- استقلال خوزستان، ساعت 19 در ورزشگاه تختی اهواز (داور: علی صفایی)