آرشیو پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۴۵۱۲
ورزش
۱۴

پرش استقلال از مانع «توزی»

کمیته انضباطی فیفا در نامه ای به باشگاه استقلال، فقط یک روز به این تیم فرصت داد تا مطالبات رودریگو توزی پرداخت شود.

استقلالی ها بابت طلب 400 هزار دلاری رودریگو توزی تنها در صورتی می توانند از خطر کسر امتیاز فرار کنند که تا پایان وقت اداری امروز (پنجشنبه) و با توجه به تعطیلی روز جمعه مطالبات این بازیکن را پرداخت کنند. کمیته انضباطی فیفا در نامه ای مشترک به رودریگو توزی و باشگاه استقلال آورده است: با توجه به ماده 64 قضایی فیفا و بررسی حکم صادره علیه باشگاه استقلال به این باشگاه اطلاع می دهیم که هرچه زودتر مطالبات این بازیکن پرداخت شود. با توجه به این ذهنیت (بدهی باشگاه استقلال به توزی) برای آخرین بار پیشنهاد می کنیم مبلغ بدهکاری این بازیکن پرداخت شود و رونوشت آن برای اثبات پرداخت به کمیته انضباطی فیفا ارسال شود. الزامی است که باشگاه استقلال مبلغ را تا پایان وقت اداری 8 آوریل 2016 پرداخت و رونوشت آن را قبل از پایان وقت اداری همان تاریخ ذکر شده ارسال کند. اگر این اتفاق رخ دهد این مورد به کمیته انضباطی فیفا ارسال نمی شود و پرونده بسته خواهد شد و در غیر این صورت اگر مبلغ بدهی پرداخت نشود (تا تاریخ ذکر شده) و رسید آن به کمیته انضباطی فیفا ارجاع نشود، این نهاد در این باره تصمیم خواهد گرفت و تصمیم گیری برپایه معیارهای خودش خواهد بود. بنابراین این نامه باید هرچه زودتر به کمیته انضباطی وصول شود.

البته هواداران استقلال نباید زیاد نگران باشند زیرا به گفته بهرام افشارزاده این پول امروز پرداخت خواهد شد. سرپرست باشگاه استقلال در مورد نامه کمیته انضباطی فیفا به استقلال بابت مطالبات توزی به فارس گفت: ما از طریق فدراسیون فوتبال پنجشنبه (امروز) این پول را می دهیم. در تامین پول هم مشکلی نداریم و این پول تامین است. وی افزود: وقتی این پول را بدهیم هیچ کسر امتیازی استقلال را تهدید نمی کند. مثل همه بازیکنان خارجی که تاکنون پول هایشان را داده ایم، این را هم حل می کنیم.

افشارزاده درباره این که استقلال برای تامین پول توزی دنبال مطالبات خود از فیفا بابت سهم جام جهانی بوده است، افزود: همچنان نامه نگاری های خود را پیگیری می کنیم تا به نتیجه برسیم.