آرشیو پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۴۵۱۲
حوادث
۱۵

رفتگر پاکدست کیف میلیاردی را به صاحبش رساند

رفتگر 48 ساله شهرداری کوهسار از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز، کیف حاوی مبالغی وجه نقد، چک و دلار به ارزش یک میلیارد تومان را به صاحبش رساند.

رسول نوری از 10 سال پیش به عنوان رفتگر در شهرداری کوهسار شهرستان ساوجبلاغ کار می کند و این دومین بار است که کیف پول با ارزش بالارا پس از یافتن به صاحبانشان باز می گرداند.

وی چند سال پیش نیز یک کیف حاوی یک هزار دلار را پیدا کرد و بلافاصله آن را به صاحبش بازگرداند.

این رفتگر زحمتکش و پاکدست روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حدود یک ماه پیش هنگام نظافت خیابان، کیف حاوی پول، ارز و چک پیدا کردم که پس از بررسی آن متوجه شدم ارزش محتوای آن 10 میلیارد ریال است.

وی در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید، با دیدن این همه پول وسوسه نشدی، گفت: اگر قرار بود وسوسه بشوم، چند سال پیش که یک کیف حاوی یک هزار دلار را پیدا کردم، وسوسه می شدم.

نوری افزود: احساسی که موقع پیدا کردن کیف پر از چک و دلار داشتم همان احساسی بود که موقع پیدا کردن کیف حاوی یک هزار دلار داشتم و تصمیم گرفتم هر طوری شده صاحب این کیف را پیدا کنم.

این رفتگر شهرداری که مستاجر است و ماهانه حدود 10 میلیون ریال حقوق دریافت می کند، گفت: پس از یک ماه تلاش صاحب این کیف پول را در تهران پیدا کردیم.

وی افزود: از قدیم گفته اند مال مردم مال مردم است، من هم به این جمله اعتقاد دارم و می دانم استفاده از پولی که متعلق به فرد دیگری باشد حرام است، برای همین بود که فکر برداشتن پول ها به ذهنم خطور نکرد.

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کوهسار از امانتداری رسول نوری قدردانی کردند.

رضا مساعد شهردار کوهسار گفت: برای این که این رسم شایسته ماندگار شود با اهدای مبلغ 10 میلیون ریال و لوح تقدیر از آقای نوری قدردانی شد.