آرشیو پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۴۵۱۲
صفحه آخر
۱۶

یک عکس، یک متن

شاگرد ژاپنی در محضر علامه

مرحوم علامه جعفری شاگردان زیادی داشته اند که یکی از آنها اهل ژاپن بوده. این شاگرد چشم بادامی اسماعیل ناکایاما نام داشته و در اوایل دهه 50 در محضر استاد درس یاد می گرفته.

گیاه اصلاح شده

یک گیاه اصلاح ژنتیکی شده در مکزیک ظاهر و باطنی عجیب دارد. ظاهرش شبیه هندوانه است، اندازه دانه انگور است و طعمش مانند خیار!

زهردارترین مار جهان

یک شاه مار قهوه ای از خانواده مارهای کبری رکورد بیشترین استخراج زهر را به خود اختصاص داد. از زهر مار در تهیه برخی داروها استفاده می کنند.

اپل؛ دوستدار محیط زیست

شرکت اپل از این ماه در فروشگاهایش به جای کیسه های معروف نایلونی با کیسه های کاغذی قابل بازیافت، محصولاتش را به مشتریان ارائه می کند.

ثروتمندترین کشور دنیا

قطر با درآمد سرانه 146 هزار دلار ثروتمندترین کشور دنیاست.اگر تولید ناخالص داخل این کشور را بر جمعیت آن تقسیم کنیم به هر نفر، 530 میلیون تومان می رسد.

لیموزین 8 چرخ «هامر» در ارومیه

مسافری که از مرز بازرگان وارد ایران شده با خود خودرویی گران قیمت و لوکس را به ارومیه برده است؛ لیموزین 8 چرخ هامر! این مسافر و خودروی بسیار زیبایش مجوز دارد پنج روز در ایران بماند و بعد از مرز باشماق از کشورمان خارج خواهد شد.

کلاری به آب زد

دیروز عکسی از محمود کلاری، فیلمبردار بادیگارد منتشر شد که او را داخل آب نشان می داد. برای فیلمبرداری برخی سکانس های بادیگارد، استاد فیلمبرداری سینمای ایران مجبور شده به داخل آب برود.