آرشیو شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۵۵۴
هنر
۱۴

نمایش آثار حجت امانی در دهلی هند

شرق: مجموعه ای از آثار حجت امانی که بیشتر در قالب نقاشی و گاهی با خوشنویسی همپوشانی دارد، در دهلی نو از 21 فروردین امسال به مدت سه هفته به نمایش درمی آید.

امانی که برای اولین بار آثارش را در هند به نمایش می گذارد، در مصاحبه ای با روزنامه «د هیندو» گفت: «هند دروازه تمدن شرق باستان است و از آنجایی که در دوره ای از هنر هند هنر ایرانی- اسلامی هم حضور دارد، برپایی نمایشگاه در این کشور را با اشتیاق پذیرفتم. علاوه براین، وجوه مشترک بین هنر ما و هنر هند که هر دو ریشه در باورها و آیین ها دارند، زیاد است؛ به طوری که گاهی چنان با اسطوره ها آمیخته اند که جدایی ناپذیر شده اند. از سویی دیگر، توجه اغلب هنرمندان ایرانی به کشورهای اروپایی و عربی است که بازارهای هنری پررونق تری دارند و کمتر به سمت شرق رفته اند، اما اساسا من سعی کرده ام از دنیای شرق غافل نشوم».

امیتا وارما، نمایشگاه گردان، این نمایشگاه را حمایت از هنر پیشرو در شرق می داند و معتقد است هنرمند بیشتر از فضای گالری باید حرکت کند و گالری باید محیطی باشد برای پروراندن هنرمندان جوان و رساندن آنها به بالاترین پتانسیل و توانشان.

حجت امانی پیش از این نمایشگاه های گسترده ای در کشورهای شرقی، اروپایی و آمریکایی داشته است و به زودی برخی از آثار طراحی و نقاشی خود را در تهران به نمایش خواهد گذاشت.