آرشیو شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۵۵۴
جهان
۸

برپایی «پایگاه محرمانه جدید» در اسرائیل

براساس گزارش منتشرشده در رسانه های اسرائیل با استناد به مقامات امنیتی بلندپایه این رژیم، برپایی پایگاه جدید آمریکایی «در نقطه ای در مرکز اسرائیل» در مراحل پیشرفته قرار دارد. این پایگاه با تجهیزات پیشرفته راداری به سیستم راداری «ایکس» در دیمونا پیوند خواهد یافت و کوره هسته ای اسرائیل در اطراف شهر دیمونا واقع است.

براساس این گزارش ها، پایگاه آمریکایی به وسیله خود نظامیان آمریکایی اداره خواهد شد و همواره فعال خواهد بود؛ دراین میان، به گزارش رادیو اسرائیل، تمرین مشترک نظامی ارتش های اسرائیل و آمریکا که «اهداف معین» در «تقویت توان دفاع موشکی» را دنبال می کند، از پنجشنبه گذشته آغاز شده است.

در این گزارش ها آمده است که پوشش دفاع هوایی اسرائیل با تجهیزات آمریکایی و تقویت مراکز کنترل تدافعی و تعیین راهکارهای نظامی در صورت حمله موشکی به اسرائیل در کانون تمرین ها قرار دارد. براساس این گزارش، ژنرال «تیموتی ری»، فرمانده نیروهای آمریکایی در آغاز این تمرین به رسانه های اسرائیل گفت: «ایستادگی آمریکا در کنار اسرائیل و دفاع از تل آویو، بخشی جدایی ناپذیر از سیاست های آمریکا بوده و در آینده نیز این اصل تزلزل ناپذیر دنبال می شود.