آرشیو دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۶
شهرستان ها
۷

اجرای طرح ملی زیارت حرم امام رضا(ع) برای سالمندان

مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: طرح زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) برای سالمندان که برای کل کشور برنامه ریزی شده امسال اجرایی می شود.

مشهد - خبرنگار کیهان: سیدحمید موسوی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: طرح زیارت سالمندان سال گذشته بطور آزمایشی در خراسان رضوی اجرا شد و در همین چارچوب سالمندان این استان در سفری یک روزه به مشهد به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

وی تصریح کرد: امسال مرحله دوم این طرح برای کل کشور اجرا می شود بگونه ای که نخست برای استانهای نزدیکتر به خراسان رضوی طرح اجرا می شود و به مرور سایر استانها را در بر می گیرد.

مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به ترویج زیارت بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و فرهنگ رضوی گفت: در این راستا بسته فرهنگی و اجرایی ویژه ای با عنوان «طرح زیارت از مبدا تا مبدا» تهیه شده است.

وی افزود: مقدمات و زیرساختهای این طرح در سال 94 فراهم شد و هماهنگی لازم با هتلها و مراکز خرید نیز صورت گرفته تا امکان زیارت ارزان، آسان، روان، با کیفیت و عارفانه برای همه اقشار محقق شود.

موسوی ادامه داد: در حوزه فرهنگ میزبانی نیز پارسال اقدامات خوبی انجام شد که در این راستا سامانه خادمان افتخاری توسط شهرداری مشهد کلید خورد.

وی گفت: در این طرح هفت هزار و 100 نفر از متقاضیان خدمت به زائران ثبت نام کردند.