آرشیو دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۶۱۸۶
زندگی
۱۳
تازه ها

مردان هم به ظاهرشان حساس اند

پژوهش محققان دانشگاه هاوایی نشان می دهد این تنها زنان نیستند که در مورد ظاهر خود نگران هستند بلکه مردان نیز همین حس را دارند.

به گزارش پایگاه خبری کتابخانه ملی پزشکی امریکا، تحقیقات بر تصور بدنی مردان نشان می دهد که 20 تا 40 درصد از آنها درباره برخی جنبه های ظاهری خود از جمله ظاهر فیزیکی، وزن و اندازه عضلات و صدایشان ناراضی هستند که این احساسات بر سلامتی آنها نیز تاثیرگذار بوده است. طی این پژوهش، بیش از 116 هزار مرد 35 تا 50 ساله حضور داشتند. از این جمعیت برای کاهش وزن خود ورزش و 29 درصد نیز رژیم گرفته بودند. محققان می گویند همه می دانیم زنان بسیاری در این موارد نگران هستند، اما نتایج تحقیقات نشان می دهد که تفاوت های جنسیتی در این حیطه رو به کاهش است. موضوع وزن و تناسب اندام در بین مردان از حساسیت بیشتری برخوردار است تا جایی که حتی در برنامه های تلویزیونی و فیلم ها کمتر دیده می شود که مردهای چاق نقشی داشته باشند مگر تنها در صورتی که وی نقش آدم بد یا لوده ای را ایفا کند!

آمارهای به دست آمده در این تحقیق نشان می دهد که 61 درصد مردان احساس کرده اند که از لحاظ ظاهری مورد قضاوت قرار گرفته اند و 29 درصد از مردان عنوان داشته اند که رسانه ها مردان را برای داشتن جذابیت تحت فشار قرار داده اند.