آرشیو سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۶۱۸۷
سیاسی
۲۱

نفوذ ناکام تیم «داعش» به مرزهای ایران در اسفند 94

فرمانده نیروی زمینی ارتش از نفوذ یک گروه تروریستی به مرز ایران خبر داد و گفت که با آنها برخورد شده است.

به گزارش «ایران» روز گذشته - دوشنبه- امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در نشست خبری که در آستانه 29 فروردین(روز ارتش) برگزار شد، درباره امنیت مرزهای کشور توضیح داد: در اسفندماه سال قبل یک گروه تروریستی داعشی به مرز ما نفوذ کرد اما در همان لحظه اول نیروی زمینی با آنها برخورد کرد و دو نفر را که جلیقه انتحاری داشتند از بین برد. ما هیچ مشکل امنیتی در مرزها احساس نمی کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین درباره اعزام تیپ 65 نوهد به سوریه افزود: ما سرباز نظامیم و هرجا نظام صلاح بداند با قوت و استحکام وارد می شویم. ما به عنوان مستشار در سطح یگان در سوریه حضور نداریم زیرا داعش را تهدید اصلی نمی دانیم که با یگان وارد سوریه شویم. ما با جنگ های نیابتی مواجه هستیم و وظیفه داریم که این تهدید را شناسایی کنیم. به همین منظور تعدادی از کارکنان خود و یگان های مختلف را به سوریه اعزام کردیم تا این تهدیدها را در فضای عملیاتی شناسایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما حضور یگانی در سوریه نداریم، اظهار کرد: نیروی زمینی یگان های واکنش سریع و مدرسه تک تیراندازی را برای مقابله با گروهک های تروریستی ایجاد کرده و ظرفیت و سلاح های کافی را برای مقابله با این تهدیدها طراحی کرده است.

امیر پوردستان در ادامه با بیان اینکه خرید تانک T90 هیچ منافاتی با قطعنامه های سازمان ملل ندارد، خاطرنشان کرد: امریکا در این زمینه یاوه گویی می کند اما ما تلاش می کنیم توان دفاعی خود را افزایش دهیم. در این زمینه از ظرفیت های موجود در کشور هم که ظرفیت های بسیار بالایی است استفاده می کنیم.صنعت دفاعی کشورتانک «کرار» را آماده کرده که بزودی رونمایی خواهد شد و در نیروی زمینی ارتش وسپاه به کار گرفته خواهد شد.