آرشیو سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۳۷۳۹
استان ها
۱۸

کوتاه

بررسی راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه

دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: هیات رئیسه اتاق بازرگانی کرمانشاه و اتاق اصناف به منظور بررسی راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی در بخش خصوصی با هم دیدار کردند.این دیدار در محل اتاق اصناف کرمانشاه انجام گرفت و مسوولان حاضر در این نشست با تاکید بر استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود در استان برای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گذاری شده است، آمادگی خود را برای هرگونه تعامل با بخش های مختلف و دستگاه های استان اعلام کردند.تقویت بخش کشاورزی با استفاده از روش های نوین زراعت، توسعه باغداری، افزایش حجم تولیدات دامی، احیای واحدهای تولیدی، تکمیل زنجیره های اقتصادی و تولیدی، استفاده کارشناسی و هدفمند از منابع خدادادی در حوزه معادن، بهره گیری از ظرفیت بازارچه های مرزی و استفاده از فرصت گردشگرپذیری این منطقه و معرفی جاذبه ها و صنایع دستی این دیار برای رونق صنعت گردشگری از مباحث مطروحه در این جلسه بود.

مجوز تاسیس 18 دهیاری در مناطق مرزی کردستان صادر شد

دنیای اقتصاد، سنندج، سمیرا مرادپور: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: مجوز تاسیس 18 دهیاری در مناطق مرزی استان صادر شده است. محمدرضا شاملی افزود: صدور مجوز برای این روستاها به منظور ایجاد ثبات و پایداری در مناطق مرزی و نقش مدیریت بومی و محلی صورت گرفته است. وی ادامه داد: به این منظور در اسفند سال گذشته تعداد 22 روستای مرزی در شهرستان های بانه و مریوان برای راه اندازی دهیاری از سوی استانداری کردستان به وزارت کشور پیشنهاد شد که با تاسیس دهیاری در 18روستای مناطق مرزی استان موافقت شد.

تشکیل کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی در فارس

دنیای اقتصاد، شیراز، محمد صداقت: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شرکت های صنعتی فارس با بیان اینکه بخش عمده ای از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی مربوط به بخش تولید و شهرک های صنعتی است، از تشکیل کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد. علی صداقت پور تصریح کرد: مهم ترین الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شدن زیرساخت های لازم برای استقرار واحدهای صنعتی است که این موضوع با ایجاد شهرک های صنعتی محقق می شود. وی خاطرنشان کرد: با ایجاد 60 شهرک صنعتی فعال بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاری، استقرار واحدهای تولیدی و در نتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شده است.