آرشیو شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۰
اقتصادی
۴

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: برخی اقدامات وزیر صنعت مغایر با اقتصاد مقاومتی است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی اقدامات وزیر صنعت هیچ سنخیتی با سیاست های اقتصاد مقاومتی ندارد.

علی علیلو در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه در سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید زیادی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی شده است، اظهار داشت: بر همین اساس تمام دستگاه ها باید با به کارگیری تمام توان خود با این معضل برخورد کنند.

وی با بیان اینکه دولت در جهت اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید راهبرد جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی داشته باشد، ادامه داد: متاسفانه در برخی موارد عزل و نصب هایی در بخش های مختلف اقتصادی اتفاق می افتد که مبارزه با معضل مفاسد اقتصادی را با موانعی رو به رو می سازد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به عنوان نمونه اخیرا فردی که در مشکلات مالی گذشته یکی از شرکت های خودروسازی نقش پررنگی داشته و پرونده او در محاکم قضایی در حال بررسی است، به پیشنهاد وزیر صنعت به عنوان عضو هیئت مدیره در یکی دیگر از شرکت های خودروسازی انتخاب شده است. علیلو با طرح این پرسش که چطور کسی که پرونده قضایی دارد باید به عنوان عضو هیئت مدیره یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی کشور انتخاب شود، گفت: این گونه حرکت ها آن هم از سوی وزیر صنعت هیچ سنخیتی با سیاست های اقتصاد مقاومتی ندارد، دولت چگونه می خواهد با مفاسد اقتصادی مقابله کند در حالی که متخلفان را به جای مجازات در سمت های جدید قرار می دهد؟