آرشیو شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۰
شهرستان ها
۷

زنان روستایی استان مرکزی از کمترین امکانات موجود کشور برخوردارند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی در نشست بانوان دهیار و اعضای شوراهای اسلامی استان مرکزی گفت: زنان روستایی استان مرکزی از کمترین امکانات و منابع موجود در کشور برخوردارند.

اراک- خبرنگار کیهان: زهرا فرجی با بیان اینکه توجه به نیازهای زنان روستایی به عنوان محروم ترین قشر جامعه تکلیف دهیاران را دو چندان می کند اظهار داشت: دختران جوان روستایی نه تنها فرصت اشتغال ندارند، بلکه حتی فرصت ازدواج به هنگام هم برایشان فراهم نیست.

وی اضافه کرد: به دلیل نبود زیرساخت در روستاها جوان روستایی به شهرها مهاجرت می کند و در انتخاب الگوی ازدواج دچار تغییر نگرش شده و در نهایت با مشکلات بسیار روبه رو می شود که گاها جبران ناپذیر است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها باید به مشکلات جوانان روستایی توجه و فضاهای اشتغال خانگی و تفریحات سالم را برای زنان و دختران روستایی با مدیریت و رایزنی های لازم مهیا کنند.

بخشدار مرکزی آشتیان هم در این نشست مهمترین عامل مهاجرت روستائیان را به شهرها موضوع عدم اشتغال و کسب و کار در روستاها عنوان کرد و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت های موجود در روستاها در زمینه گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و اشتغال خانگی می توان در روستاها کسب و کار ایجاد کرد.

سمیه آشتیانی افزود: با این روند می توان جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی و ایجاد حاشیه نشینی در شهرها را گرفت.