آرشیو شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۰
صفحه آخر
۱۲

گزارش های تازه از وضعیت شیخ زکزاکی

یک چشم شیخ نابینا و یک دست وی فلج شده است!

شورای جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرده، رهبر شیعیان این کشور درپی صدماتی که آبان سال گذشته از طرف نیروهای ارتش دیده، از یک چشم نابینا شده و به کمک عصا راه می رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرده، هم اکنون «ابراهیم زکزاکی» رهبر این جنبش و رهبر شیعیان نیجریه چشم چپ خود را از دست داده و دست چپ وی نیز تقریبا فلج شده است. زکزاکی که هم اکنون در وزارت امنیت داخلی نیجریه (در شهر ابوجا) تحت بازداشت است، در حال حاضر به کمک عصا راه می رود. «فستوس اوکویی» که هم اکنون ریاست این جنبش را برعهده دارد و به دیدار شیخ زکزاکی رفته است، گفت که به سختی توانست شیخ را بشناسد! به گفته اوکویی، «زینت» همسر شیخ زکزاکی نیز در آبان گذشته هدف سه گلوله قرار گرفته بود و هر دو نفر اکنون شرایط جسمانی خوبی ندارند.

به گفته اوکویی، زکزاکی از او و همچنین، از «مکول کیون» وکیل خودش خواسته تا پرونده ای علیه ارتش و دولت «کادونا» به جریان اندازد. 12 آوریل 2016 (22 فروردین) تیم حقوقی مدافع شیخ زکزاکی و همسرش، دو شکایت از طرف آنها تحویل دیوان عالی فدرال ابوجا داده اند.

آبان ماه گذشته نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه «بقیه الله» در شهر «زاریا» واقع در شمال نیجریه حمله کردند و همزمان، منزل شیخ ابراهیم زکزاکی را نیز مورد حمله قرار دادند. در این حمله وحشیانه بیش از 300 نفر از شیعیان و فرزند شیخ زکزاکی به شهادت رسیدند. رژیم آل سعود و وهابیت در نیجریه به شدت نفوذ دارند و در ماجرای کشتار مذکور نیز، نقش آنها برجسته بوده است. برخی رسانه ها شمار شهدای این حمله وحشیانه را حتی تا 2000 نفر هم اعلام کرده اند.

چند روز پیش خبر رسید، یک گور دسته جمعی در نیجریه کشف شده که در آن اجساد 300 تن از شیعیان این کشور دفن شده است. تمام این شیعیان شاگردان شیخ زکزاکی بودند!