آرشیو شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۸۶۳۸
بین الملل
۹

حیدرالعبادی:اختلافات مجلس مانع از اصلاح کابینه شد

حیدر العبادی نخست وزیر عراق ضمن انتقاد از اختلافات در میان نمایندگان پارلمان این کشور، بر تداوم اصلاحات در این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، العبادی افزود: ما اصلاحات جامع را شروع کرده ایم و تغییر در کابینه دولت بخش کوچکی از این اصلاحات خواهد بود، ولی به وجود آمدن اختلافات و شکاف ها مانع از اصلاحات می شود.العبادی تصریح کرد: اصلاحات مورد نظر در کابینه برای پیشبرد امور دولت و کمک به کشور برای عبور از بحران اقتصادی بود که کشورهای صادر کننده نفت با آن مواجه هستند.

نمایندگان پارلمان عراق در ادامه حرکت اعتصابی خود پس از برکناری رئیس پارلمان، برای استیضاح نخست وزیر نیز 174 امضا جمع کردند.براساس آرای اکثریت حاضران جلسه، سلیم الجبوری رئیس مجلس و اعضای هیئت رئیسه برکنار شدند و الجبوری بلافاصله جلسه را ترک کرد و از پارلمان خارج شد. مرحله جدید بحران جاری سیاسی عراق، پس از ناکامی پارلمان در تصویب کابینه جدید حیدرالعبادی شکل گرفت که علاوه بر کاهش تعداد وزارت خانه ها، 14 نامزد پست های وزارتی را از میان افراد گمنامی که گفته می شد وابستگی حزبی نداشته و متخصص در امور مختلف بوده اند، معرفی کرده بود.