آرشیو دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۲
اقتصادی
۴

رئیس انجمن حسابداران داخلی ایران: ریزش شاخص بورس تا آخر هفته ادامه دارد

پس از ریزش های پی درپی شاخص بورس تهران، رئیس انجمن حسابداران داخلی ایران پیش بینی کرد این روند کاهشی شاخص تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت.

علی رحمانی مدیر عامل سابق بورس اوراق بهادار تهران در گفت وگو با فارس، دلیل اصلی ریزش قیمت ها در بورس تهران را افزایش خوش بینی ها در صنعت خودرو به عنوان صنعت پیشرو بازار عنوان کرد و افزود: بیانیه ضد ایرانی اعضای سازمان همکاری کشورهای اسلامی و نیز نا امید شدن از برخی نتایج مورد انتظار از توافق برجام دیگر عامل تاثیرگذار بر افزایش فروشندگان سهام در بازار بوده است.رحمانی با بیان اینکه باید برای ترسیم چشم انداز سودآوری شرکت ها منتظر انتشار گزارش های حسابرسی نشده شرکت ها در دوره عملکردی سال 94 بود، گفت: اقتصاد ایران سال گذشته شرایط دشواری را تجربه کرد، اما با این همه نمی توان انتظار داشت که گزارش های عملکردی شرکت ها چندان مایوس کننده باشد. در عین حال شرکت ها از شرایط جدید نیز بهره برداری بهینه خواهند کرد.

مدیرعامل سابق بورس تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت سهام طی دو تا سه روز آینده نیز ادامه خواهد داشت، پیش بینی کرد: انتظار می رود پس از گذشت این دوره، بازار سهام دوباره به شرایط متعادل خود باز خواهد گشت.گفتنی است دماسنج بازار سهام که از ابتدای سال جاری حدود 4 هزار واحد ریزش کرده است دیروز هم با کاهش 468 واحدی به رقم 77 هزار و 516 واحد رسید.