آرشیو سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۵۶۳
ورزش
۱۸

سومین رئیس فدراسیون زن در ورزش ایران

«گلنار وکیل گیلانی» دیروز با کسب 13 رای از مجموع 15 رای اعضای مجمع فدراسیون چوگان، برای چهارسال رئیس این فدراسیون شد. گیلانی سومین بانویی است که از میان 51 فدراسیون ورزشی موفق شده است به ریاست یک فدراسیون برسد. پیش از این فریبا محمدی و فاطمه هاشمی به ترتیب برای ریاست فدراسیون های اسکیت و بیماری های خاص انتخاب شده بودند.

گیلانی، جوان ترین نامزد رئیس این فدراسیون، دارای مدرک دکترای دامپزشکی است. رئیس جدید فدراسیون چوگان، بعد از انتخابش در این سمت گفت: «خوشحالم که در دولت تدبیر و امید به زنان چنین جایگاهی داده اند تا آنها هم بتوانند به سهم خود و با توانایی هایی که دارند به مردم خدمت کنند. امیدوارم پاسخ گوی اعتماد اعضای مجمع باشم». او تصمیم دارد موضوع ثبت جهانی این رشته در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) را به صورت جدی دنبال کند. گیلانی گفت «این فدراسیون در گذشته تلاش های خود را برای ثبت جهانی رشته کهن چوگان انجام داده و قرار است در آذرماه سال 96 در یونسکو این موضوع به طور جدی تر پیگیری شود».

او ادامه داد: «من همان برنامه های قبلی فدراسیون را دنبال خواهم کرد زیرا در دوره ریاست «حمزه ایلخانی زاده» اقدامات بسیار خوبی برای چوگان صورت گرفت و تلاش می کنیم این ورزش را مردمی تر کرده و آن را در استان ها توسعه دهیم. نیاز به حمایت وزارت ورزش و جوانان داریم، زیرا تهیه اسب و زمین مناسب برای این رشته ورزشی هزینه های زیادی دارد؛ با اینکه این رشته ایرانی است اما وقتی می خواهیم مسابقه ای را در یک استان برگزار کنیم با مشکلات مالی زیادی در بخش اسب و زمین مواجه هستیم».