آرشیو سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۵۶۳
حوادث
۱۳

رسیدگی به قتل ستایش بعد از اعلام نظر پزشکی قانونی

کارشناسان پزشکی قانونی به زودی نظر خود را درباره سلامت روانی پسر 17ساله ای که به قتل ستایش متهم است، اعلام خواهند کرد. این متهم اکنون در بازداشت به سر می برد و پرونده اتهامی او در دادسرای ورامین در جریان است. این نوجوان 17ساله متهم است 21 فروردین دختر شش ساله افغان را که در همسایگی شان زندگی می کرد، مورد اذیت و آزار قرار داد و به قتل رساند. پلیس بعد از اطلاع از گم شدن ستایش در تحقیقاتی که انجام داد قاتل را شناسایی و دستگیر کرد.

ابوالقاسم مرادطلب، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین، درباره این پرونده گفت: متهم این پرونده درحال حاضر هم به کانون اصلاح وتربیت منتقل شده است، چراکه طبق الزام قانونی موجود، متهمان کمتر از 18 سال به زندان تحویل داده نمی شوند و باید در کانون اصلاح وتربیت نگهداری شوند.

وی با یادآوری اینکه متهم پرونده از 24 فروردین در کانون اصلاح وتربیت است، گفت: در حال حاضر منتظر ارسال نظریه پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت مرگ و سایر مسائل و جوانب پرونده هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین افزود: قرار شد پزشکی قانونی نظریه خود را در اسرع وقت تا یکی، دو روز آینده برای ما ارسال کند تا ما پرونده را به دادگاه کیفری یک استان تهران برای رسیدگی ارسال کنیم.

مرادطلب خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید پزشکی قانونی به ما اعلام کند، سلامت روانی متهم است؛ البته خودش ادعای نداشتن سلامت نکرده ولی ما برای تکمیل پرونده و برای اینکه برگه تایید سلامت روانی وی اخذ شده تا نقصی در پرونده وجود نداشته باشد و از طرفی دیگر متهم در آینده ادعایی خلاف وضعیت فعلی نداشته باشد، از پزشکی قانونی خواستیم این موضوع را هم بررسی کند.

وی یادآور شد: رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد.

متهم به قتل تنها پسر و فرزند آخر خانواده شش نفری است که تا پیش از این اهالی محل و مسئولان مدرسه او را پسری آرام و سربه زیر می دانستند اما تحقیقات پلیسی فاش کرد او بعد از ربودن دختر همسایه، این کودک را به خانه برده، به قتل رسانده و جسدش را با اسید سوزانده است. هم اکنون تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد و این در حالی است که پدر مقتول اعلام کرده برای متهم درخواست قصاص دارد.