آرشیو چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۴
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

پاسخ مردم به بی مهری جشنواره فجر به فیلم«بادیگارد»

در حالی که برگزارکننده های جشنواره فیلم فجر از دادن جایزه بهترین کارگردانی به «بادیگارد» خودداری کردند، مردم با استقبال گسترده از این اثر نسبت به فیلمی که 9 جایزه از فجر گرفت، پاسخ مسئولان را دادند.

جدول فروش سینماهای کشور وضعیت معناداری پیدا کرده است. در این جدول، فیلم «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا با بیش از چهار میلیارد تومان فروش در جایگاه بالاتری از فیلم «ابد و یک روز» قرار دارد. این اتفاق از آنجا معنادار است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، جایزه بهترین کارگردانی سی وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر که به فیلم «ابد و یک روز» داده شد، در اصل حق فیلم «بادیگارد» بود که به دلیل انتقادات حاتمی کیا به دولت، داده نشد. اما حالافروش بیشتر «بادیگارد» در مقایسه با رقیب خود، پاسخ مردم به عدم رعایت عدالت در جشنواره فیلم فجر محسوب می شود.

نکته در خور تامل اینکه فیلم بادیگارد از سوی رسانه های زنجیره ای و شبه روشنفکران، بایکوت شده است و این طیف از رسانه ها، حداقل اخبار و مطالب را درباره فیلم جدید حاتمی کیا منتشر می کنند و در برابر به حمایت و تبلیغ گسترده فیلم «ابد و یک روز» می پردازند.

گفتنی است، فیلم «بادیگارد» به روایت زندگی یکی از محافظان شخصیت های سیاسی می پردازد. محافظی که از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده و امروز هم درد آرمان های اصیل انقلاب را دارد.