آرشیو چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۷۴۶
استان ها
۱۸

کوتاه

آغاز طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال اتباع خارجی در کاشان

دنیای اقتصاد، کاشان، سیدحسین صدری: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از آغاز طرح ملی ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال اتباع خارجی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد. سیدعلیرضا مروجی افزود: طرح ملی ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال ویژه اتباع خارجی در سال جاری همزمان با سراسر کشور در مراکز سلامت جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان شروع شد. وی، زمان اجرای نوبت دوم این طرح را چهارم خرداد سال جاری همزمان با سایر دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کرد. مروجی گفت: پیش بینی می شود در این طرح، بیش از 7500خانوار بازدید و ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال بیش از 5100 کودک زیر پنج سال از اتباع خارجی با مراجعه حضوری 113 تیم عملیاتی به درب منازل آنها انجام شود.

صادرات یک میلیون دلار فرش دستباف از خراسان رضوی

دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه رافع: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سال گذشته، 35 هزار و 479 کیلوگرم فرش دستباف به ارزش بیش از یک میلیون و 34 هزار دلار، معادل 30 میلیارد و 680 میلیون ریال از گمرکات استان صادر شد. راضیه علیرضایی با بیان اینکه این میزان صادرات شامل انواع فرش دستباف و قالیچه است که در اندازه‎ها و طرح‎های مختلف، عمدتا توسط قالی بافان استان تولید شده است، افزود: کشورهای ترکمنستان، بحرین، قطر، کویت، افغانستان، کانادا و امارات عمده ترین مقاصد صادراتی فرش دستباف خراسان رضوی هستند. علیرضایی تصریح کرد: حجم زیادی از تولیدات استان از دیگر مبادی خروجی کشور صادر می شود که به منظور تعیین و مستندسازی مقدار واقعی صادرات فرش دستباف استان، به تجار توصیه می‎شود محصولات خود را از گمرکات استان صادر کنند.

رتبه اول آذربایجان غربی در تولید انواع سنگ های تزئینی

دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از 400 هزار تن انواع سنگ تزئینی قطب اول تولید این نوع سنگ از نظر تنوع در کشور است. اسکندری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در استان 437 فقره معدن دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که 181 مورد آنها در تولید سنگ های تزئینی فعال هستند. وی اظهار کرد: گرانیت، نرم بر، سینیت، بازالت، مرمر، تراورتن، مرمریت و چینی مهم ترین سنگ های تزئینی استخراج شده از معادن استان هستند که علاوه بر بازارهای داخلی، 40 درصد آن نیز سالانه به خارج از کشور صادر می شود.