آرشیو چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۴
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

کره شمالی

سی ان ان: سفیر سابق کره شمالی در اندونزی، سیاست های آمریکا در شبه جزیره کره را دوگانه و متناقض نامید و گفت، این سیاست های آمریکا تنها موجب بدتر شدن شرایط در این شبه جزیره شده است. «ری جونگ ریول» گفت، آمریکا از یک طرف از ما می خواهد برنامه هسته ای خود را متوقف کنیم و از سوی دیگر در تدارک حمله هسته ای به ما است.

عربستان

السفیر: روزنامه لبنانی السفیر نوشته، جنون عربستان به جایی رسیده که از اسرائیل خواسته تا تلاش کند لابی یهودی در آمریکا مانع انتشار گزارش 28 صفحه ای شود. دخالت سعودی ها در حوادث یازدهم سپتامبر 2001 را فاش می کند. آل سعود در تلاش است که حزب الله لبنان را به دست داشتن در این حوادث متهم کند!

پاکستان

داون نیوز: 144 تجزیه طلب ایالت بلوچستان پاکستان طی مراسمی در این ایالت خود را تسلیم دولت پاکستان کردند. پیش از این رهبران گروه های تجزیه طلب بلوچستان توقف عملیات نظامی ارتش پاکستان در مناطق مختلف این ایالت را شرط مذاکره با دولت اسلام آباد اعلام کرده بودند.

آلمان

فرانکفورتر آلگمانیه: آنگلامرکل صدراعظم آلمان در واکنش به مواضع اخیر حزب ضد یوروی آلمان مبنی بر اینکه «اسلام با قانون اساسی آلمان سازگار نیست»، این مذهب را «بدون شک» متعلق به آلمان دانسته و تاکید کرده که اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان براساس قانون اساسی ما عمل می کنند.

چین

ایرنا: چین به ژاپن هشدار داده با زیاده گویی ها و اظهارات غیر مسئولانه درباره منازعات دریایی، اوضاع را بیش از این متشنج و روابط را تیره تر نکند. از زمانی که منازعات دو کشور بر سر مالکیت بر جزایر «دیائویو» در دریای شرقی در سال 2012 میلادی شدت گرفته مناسبات دو کشور به حال عادی بازنگشته است.