آرشیو چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۳
جهان
۶

250 کشته و زخمی در انفجار مهیب کابل

منابع افغان اعلام کردند صبح روز گذشته حمله انتحاری مقابل اداره «دهم» امنیت ملی این کشور در منطقه پل محمودخان در شرق کابل صورت گرفت که بیش از 50 کشته و 200 زخمی برجای گذاشت. در این میان برخی منابع خبری همچون الجزیره انگلیسی و بی.بی.سی، تعداد کشته شدگان را 32 نفر اعلام کردند.

به گزارش منابع خبری، پس از چند ساعت، درگیری در محل حادثه پایان یافت و مهاجمان که با نیروهای امنیتی درگیر شده بودند، کشته شدند. وزارت بهداشت افغانستان تائید کرد 208 زخمی این حمله انتحاری به بیمارستان های شهر کابل انتقال داده شده و تحت درمان قرار دارند، اما وضعیت برخی زخمی ها وخیم است. به همین دلیل گفته می شود احتمال افزایش کشته شدگان وجود دارد.

منابع خبری افغان در این باره اعلام کردند: ساعت 9 صبح دیروز مهاجم انتحاری خودروی بمبگذاری شده را در مقابل اداره دهم امنیت ملی که ماموران آن مسئولیت حفاظت از مقام های بلندپایه دولتی را به عهده دارند، منفجر کرد و مهاجمان به ساختمان این اداره وارد و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. این انفجار نیرومند به ساختمان های اطراف این منطقه آسیب وارد کرد و برخی خودروهایی که در حال حرکت یا متوقف بودند، تخریب شد.

ذیبح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با انتشار اطلاعیه ای در پایگاه اطلاع رسانی این گروه اعلام کرد که طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. طالبان هشدار داد در جریان حملات بهاره تحت عنوان عملیات عمری حملات گسترده ای را علیه مواضع دشمن صورت خواهند داد.

محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز با انتشار بیانیه ای حمله تروریستی در منطقه پل محمودخان را بشدت محکوم کرد و گفت: این عمل دشمنان مردم افغانستان، نشان روشنی از ضعف و شکست آنان در جنگ رو در رو با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است. رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد که این چنین حمله های بزدلانه دشمن، هرگز سبب تضعیف اراده مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی ما در مقابله با تروریسم نخواهد شد. وزارت خارجه پاکستان هم با انتشار بیانیه ای این حمله را محکوم کرد.