آرشیو چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۳
ورزش
۱۴

سومین تلاش سوریان برای المپیکی شدن

حمید سوریان به همراه امیر قاسمی منجزی بامداد فردا در اولان باتور مغولستان بار دیگر برای کسب سهمیه ورودی المپیک در اوزان 59 و 130 کیلو روی تشک می روند.

به گزارش جام جم، شاید کمتر کسی تصور می کرد پرافتخارترین مرد تاریخ ورزش ایران که همگان روی مدال طلای او در المپیک 2016 ریو حساب باز کرده اند برای کسب بلیت ورودی اینچنین به دردسر بیفتد. با این حال یکی از زیبایی های ورزش همین غیرقابل پیش بینی بودن آن است. حمید سوریان که در جهانی لاس وگاس به دلیل خطای غیرفنی از مسابقات کنار گذاشته شد و در رقابت های گزینشی قزاقستان هم نتوانست مجوز حضور در المپیک را کسب کند، فردا در اولان باتور مغولستان در حالی به روی تشک می رود که عمدتا با حریفان درجه چندم مواجه خواهد شد؛ چرا که در این وزن کشتی گیران کوبا، آذربایجان، کره شمالی، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، اکوادور، ونزوئلا، چین، ژاپن، مصر، مراکش، روسیه و صربستان المپیکی شده اند. سردار هفت ستاره کشتی ایران چنانچه در آمادگی مناسبی باشد می تواند با قرار گرفتن در رده های اول تا سوم این مسابقات بلیت ریو2016 را بگیرد.

دیگر وزنی که تیم ملی کشتی فرنگی ایران هنوز موفق به کسب سهمیه ورودی در آن نشده است سنگین وزن است. در حالی که در جهانی لاس وگاس مهدی علیاری کاری از پیش نبرد در گزینشی قاره ای در قزاقستان نیز بشیر باباجان زاده دارنده یک برنز جهان ناکام ماند تا امیر قاسمی که چندی پیش در رقابت های قهرمانی آسیا طلاگرفت فردا در مغولستان برای کسب سهمیه این وزن تلاش کند. او نیز خیالش از بابت نبود حریفان در جه یک راحت است. رقابت های این دو وزن از حوالی ساعت 4 و 30 بامداد فردا تا 15 و 30 دقیقه برگزار خواهد شد.

از طرفی آخرین مرحله گزینشی المپیک 16 تا 19 اردیبهشت ماه در استانبول برگزار می شود و چنانچه تیم ایران در هر کدام از دو وزن فوق در مغولستان ناکام بماند باز هم یک فرصت دیگر برای تکمیل تیم اعزامی به المپیک خواهد داشت.