آرشیو چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۳
حوادث
۱۵

بخشش زن قاتل در آستانه میلاد امام علی (ع)

زن معتادی که با همدستی دخترش، پیرزن همسایه را در شهرستان پاکدشت قربانی سرقت النگوهایش کرده بود، در آستانه میلاد امام علی(ع) به شرط دیه بخشیده شد.

به گزارش جام جم، ششم مرداد سال89 زوج مستاجری با اطلاع از قتل زن سالخورده صاحبخانه، پلیس شهرستان پاکدشت را در جریان مرگ او قرار دادند. با حضور ماموران مشخص شد، پیرزن قربانی سرقت طلاهایش شده است.

تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت ادامه داشت تا این که ماموران با تحقیق از مستاجر مقتول دریافتند روز جنایت، او یک مادر و دختر را دیده که مقابل حیاط خانه مقتول با وی حرف می زدند. این مادر و دختر تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و چند روز بعد دستگیر شدند. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی ابتدا مدعی شدند پیرزن را در خیابان دیده و به خانه اش نرفته اند. تحقیقات از این دو نفر ادامه داشت تا این که سرانجام زن جوان و دخترش به همدستی با یکدیگر در قتل زن سالخورده اعتراف کردند.

متهم زن در اظهاراتش به پلیس گفت: من معتاد بوده و مشکل مالی داشتم. مقتول تنها زندگی می کرد و طلاهمراه داشت. روز حادثه من و دخترم او را در خیابان دیدیم و به خانه اش رفتیم. او ما را برای خوردن چای به خانه اش دعوت کرد. همان موقع وسوسه شدیم طلاهایش را سرقت کنیم. دخترم دست هایش را بست و من با روسری او را خفه کردم. بعد با قیچی النگوهایش را بریدیم و پس از سرقت فرار کردیم.

با اعتراف آنها، دختر نوجوان به کانون اصلاح و تربیت و مادرش به زندان انتقال یافت. آنها چهارم بهمن سال 91 در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. زن جنایتکار پس از محاکمه به قصاص و دخترش به حبس محکوم شدند.

حکم مجازات مادر و دختر، در شعبه 13 دیوان عالی کشور تائید و به اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد. قرار بود این زن پیش از عید به دار مجازات آویخته شود که فرزندان مقتول به او مهلت دادند تا این که آنها روز سه شنبه با حضور در اجرای احکام به شرط دریافت دیه در آستانه میلاد امام علی(ع) او را بخشیدند.