آرشیو شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۴
سلامت
۱۲

خبرسلامت

بوتاکس و درمان میگرن

طبق اعلام آکادمی نورولوژی آمریکا، بوتاکس درمانی مطمئن و موثر برای میگرن مزمن و سه اختلال عصبی دیگر است.

به گزارش مهر، سم بوتالینیوم که سال ها برای صاف کردن چین و چروک ها استفاده می شود از نوعی باکتری تهیه می شود. به گفته محققان، این سم مانع آزادشدن مواد در پایانه های عصبی شده و در نتیجه به کاهش انقباض ماهیچه ها و انتقال سیگنال های درد منجر می شود.محققان آمریکایی با انجام مطالعات علمی روی این سم دریافتند درمان چهار نوع اختلال عصبی از طریق این سم، مطمئن و موثر است: میگرن مزمن، حالت رعشه در بزرگسالان، کشیدگی عضلات گردن، و پرش غیرارادی پلک ها.میگرن مزمن به معنای بروز سردردهای میگرنی به میزان 15 روز یا بیشتر در ماه است. رعشه شامل سفتی ماهیچه ها است که با اعمال حرکتی تداخل پیدا می کند و غالبا بعد از سکته، آسیب به نخاع یا سایر آسیب های عصبی پدیدار می شود.

مادران شیرده مراقب تغذیه خود باشند

یک کارشناس مامایی گفت: رژیم غذایی مادران شیرده بعد از زایمان امری ضروری است و در مقایسه با زمان بارداری باید کالری و پروتئین بیشتری داشته باشد.

فرشته درایتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که شش ساعت اول پس از زایمان، مهم ترین و خطرناک ترین زمان برای مادر است، اظهارکرد: در بین مراقبت های پس از زایمان، کنترل میزان خو ن ریزی و علائم حیاتی مادر از جمله فشار خون، دمای بدن، نبض و تنفس اهمیت زیادی دارد. وی با بیان این که مراقبت های معمول پس از زایمان، طی سه مرحله انجام می شود، تصریح کرد: مرحله اول در روزهای اول تا سوم، مرحله دوم در روزهای 10 تا 15 و مرحله سوم در روزهای 42 تا 60 پس از زایمان است. مراقبت های نوزاد نیز در سه نوبت شامل مراقبت بدو تولد، مراقبت روزهای 3 تا 5 و مراقبت روز 30 انجام می شود.