آرشیو یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۶
اقتصاد
۴

پوتین: تحریم ها فرصتی برای پیشرفت کشاورزی روسیه شده است

رئیس جمهور روسیه گفت: تحریم ها فرصتی برای پیشرفت کشاورزی روسیه شده است.

به گزارش فارس، خبرگزاری روسی راشاتودی در گزارشی به صحبت های پوتین در نشست سالانه با خبرنگاران پرداخته است، پوتین در این نشست اظهار داشته قیمت های محصولات غذایی به علت تحریم کشورهای غربی افزایش یافته، اما این تحریم ها به این زودی برداشته نخواهد شد و کشاورزان باید همچنان به نوسازی و مدرن سازی بخش های تولیدی خود اقدام کنند.

پوتین درباره تحریم های غربی اظهار داشت: «این افزایش قیمت ها نتیجه تحریم محصولات غذایی است که می تواند به پیشرفت و توسعه کشاورزی ما کمک کند». وی افزود: «حدود 40 میلیون نفر از مردم روسیه در مناطق روستایی زندگی می کنند و توسعه کشاورزی برای آنها حیاتی است. پیشرفت کشاورزی همچنین موجب ارتقای امنیت غذایی می شود.»

سال گذشته تورم در این کشور 12/9 درصد اعلام شد. چهارشنبه هفته گذشته وزیر توسعه اقتصادی الکسی اولیوکائف گفت: «پیش بینی می شود تورم در سال جاری با شیب تندی کاهش یابد و به 6/5 الی 7 درصد برسد. البته این کاهش تدریجی امسال نیز ادامه می یابد و به 4/5 الی 5 درصد خواهد رسید.»

پوتین همچنین به کشاورزان اطمینان داد که تحریم ها در آینده ای نزدیک برداشته نخواهد شد و محصولات غذایی خارجی به این زودی ها قفسه های روسی را فتح نخواهند کرد. کشاورزان نگران هستند که با لغو تحریم ها محصولات تولیدشده روی دستشان بماند و نتوانند وامی را که برای نوسازی و مدرن سازی و افزایش محصول خود گرفته اند، بازپس دهند.