آرشیو یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۶
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

نیجریه

المنار: سازمان عفو بین الملل در تازه ترین گزارش خود درباره جنایت علیه مسلمانان «زاریا» اعلام کرده که ارتش نیجریه عمدا شیعیان را به گلوله بسته و اجساد آنها را در گورهای جمعی دفن کرده است. در این جنایت وحشیانه دست کم 350 تن از شیعیان به شهادت رسیدند.

هند

اکونومیک تایمز: براساس تحقیقات صورت گرفته در بولتن «علوم اتمی»، دولت هند آنقدر مواد شکاف پذیر در اختیار دارد که می تواند بیش از 2000 کلاهک اتمی بسازد. تحلیلگران پاکستانی با تایید این خبر اعلام کردند که قبلا تخمین می زدیم که هند تنها برای ساخت 100 سلاح اتمی مواد اتمی دارد.

عربستان

رویترز: سازمان ملل متحد از رفتار مسئولان سعودی با فعالان اجتماعی و سیاسی در این کشور و شکنجه آنها ابراز نگرانی کرده است. سازمان ملل از مسئولان سعودی خواسته تا تنبیه بدنی، شلاق زدن و قطع عضو مخالفان را متوقف کنند.

ترکیه

دیلی صباح: پلیس ترکیه سه مظنون را که در حال برنامه ریزی برای انجام حمله ای انتحاری علیه نخست وزیر این کشور بودند را بازداشت کرده است. پلیس ترکیه می گوید، رهبری این سه تن به عهده فردی به نام «عیسی» بوده که تباری سوری داشته است.

فرانسه

فیگارو: شماری از دانش آموزان و دانشجویان شهر «رن» فرانسه در اعتراض به خشونت های پلیس در جریان تظاهرات های اخیر علیه اصلاحات قانون کار در کشور اقدام به طرح شکایت کرده اند.

اعتراضات به مواضع اقتصادی دولت فرانسه در شهرهای مختلف این کشور برگزار شده و در برخی شهرها این تظاهرات از سوی پلیس سرکوب شده است.

مصر

خبرگزاری فرانسه: حکم محمد مرسی رئیس جمهور عزل شده مصر و 10 نفر دیگر در رابطه با پرونده «جاسوسی برای قطر» به هفتم ماه مه آینده (18 اردیبهشت) موکول شده است. در صورت اعلام این حکم، این چهارمین حکم صادره علیه مرسی خواهد بود. مرسی پیش از این در سه پرونده به اعدام، حبس ابد و حبس 20 ساله محکوم شده است.

کره شمالی

یونهاپ: کره شمالی از پرتاب یک موشک بالستیک دیگر از یک زیردریایی خبر داده است. این موشک بعد ازظهر روز گذشته در دریای شرق آزمایش شده است.

آمریکا و ژاپن بارها نسبت به آزمایش موشکی پیونگ یانگ هشدار داده و ابراز نگرانی کرده اند. لیکن کره شمالی بی اعتنا به این هشدارها به آزمایشات خود ادامه می دهد.