آرشیو یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۶۶
حوادث
۱۳

پنج قاره

آتش سوزی در هند 12 قربانی گرفت

آتش سوزی در خانه ای در یکی از ایالت های شرقی هند دست کم 12 کشته بر جا گذاشت. همچنین شش نفر دیگر به دلیل سوختگی مجروح شدند. به گفته نیروهای آتش نشان، در زمان وقوع حریق، ساکنان این خانه که تعدادی برای شرکت در جشن عروسی دعوت شده بودند، خواب بودند. نیروهای آتش نشانی در حال بررسی علت وقوع حریق هستند.

قتل 8 عضو یک خانواده

هشت نفر از اعضای یک خانواده در ایالت «اوهایو»ی آمریکا کشته شدند. اعضای این خانواده با شلیک به ناحیه سر و در خواب، به صورتی که اعدام شده باشند، کشته شده اند. پلیس ناحیه «پایک» واقع در ایالت اوهایو که این حادثه در آن روی داده است، گفت: در این واقعه دو نوزاد و یک کودک جان سالم به در بردند. منابع پلیس محلی اعلام کردند: تحقیقات درباره این حادثه که جمعه روی داد، ادامه دارد. مقامات پلیس تاکنون انگیزه این تیراندازی را اعلام نکرده اند اما به دیگر اعضای این خانواده و ساکنان محلی و اینکه قاتل یا قاتلان مسلح و همچنان متواری هستند، هشدار دادند مراقب خود باشند. دادستان کل ایالت اوهایو این کشتار را «اقدامی نادر» دانست.

افزایش 24 درصدی خودکشی در آمریکا

طبق آخرین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا، آمار خودکشی ها در این کشور در فاصله 15 سال گذشته 24 درصد افزایش پیدا کرده است. در گزارشی که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا منتشر شد، با اشاره به اینکه در فاصله سال های 1999 تا 2014 میلادی، آمار خودکشی ها در این کشور 24 درصد افزایش پیدا کرده، گفته شده این آمار به ویژه از سال 2006 به بعد و در ادامه بحران اقتصادی این کشور با شتاب بی سابقه ای افزایش یافته است. برهمین اساس میزان خودکشی در میان مردان زیر 75 سال در فاصله 15 سال گذشته، 43 درصد و همین نرخ در میان زنان سنین 45 تا 60 سال، 80 درصد افزایش داشته است. براساس همین آمارها، اختلاف درصد زنان و مردان آمریکایی در زمینه خودکشی کاهش یافته و در حالی که در گذشته همواره درصد مردانی که اقدام به خودکشی می کردند به طور محسوسی بیشتر از زنان بود، این نسبت حالت معکوس پیدا کرده و درصد زنان خودکشی کننده به طور چشمگیری بالاتر رفته است.