آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۱۱
اقتصاد
۵
بازار

حکمرانی ثبات در بازار

ثبات در روز گذشته توانست تا حدودی از تب و تاب دو، سه هفته اخیر بازار طلاو سکه بکاهد. نرخ طلادر ایران و بازارهای جهانی در حالی در روز یکشنبه به ثبات رسید که بازار ارز روندی پر نوسان تر داشت. البته مهم ترین دلیل عدم تلاطم قیمت در بازار طلابه تعطیلی بازارهای جهانی مرتبط است.

روز گذشته، یکشنبه، هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، بدون تغییر قیمتی نسبت به روز شنبه داشته باشد، کماکان با نرخ یک میلیون و 20 هزار و 500 تومانی به دست خریداران رسید.

همچنین هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 20 هزار تومان قیمت گذاری شد. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 542 هزار تومان و 288 هزار تومان خرید و فروش شدند که به معنای کاهش دو هزار تومانی نیم سکه و هزار تومانی ربع سکه نسبت به نخستین روز هفته است. سکه یک گرمی نیز مانند یک هفته گذشته همچنان 193 هزار تومان به فروش می رود.

نرخ اونس طلادر آخرین روز کاری بازارهای غربی هزار و233 دلار گزارش شد. لازم به ذکر است در یک هفته گذشته، نرخ اونس طلادر بازارهای جهانی از هزار و 255 دلار به هزار و 233 دلار کاهش پیدا کرده است که به نظر کارشناسان این کاهش قیمت مهم ترین عامل ثبات نسبی طلادر بازارهای ایران است. مثقال طلاهم بدون آنکه تغییر قیمتی داشته باشد، 451 هزار و 800 تومان به فروش رسید و هر گرم طلای 18 عیار نیز 104 هزار و 200 تومان قیمت گذاری شد.