آرشیو چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۹
اخبار کشور
۳

رحمانی فضلی: طرح گشت نامحسوس با هماهنگی دستگاه ها اجرایی خواهد شد

وزیر کشور تاکید کرد: اکنون نیروی انتظامی وظیفه قانونی خود را انجام می دهد و این طرح]گشت نامحسوس[نیز در شورای امنیت و شورای اجتماعی بررسی می شود و نظرات همه دستگاه ها گرفته می شود و ان شاء الله با هماهنگی دستگاه ها اجرایی خواهیم کرد.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با اشاره به بحث گشت نامحسوس اظهار داشت: ابتدا باید دید آیا وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت اجتماعی هست یا خیر؟ که قانون می گوید هست و جامعه توقع دارد که نیروی انتظامی این کار را انجام دهد که بله چنین توقعی وجود دارد و بعد اینکه نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد که بله باید پاسخگو باشد که بنده در مجلس نهم چندین بار با حضور در کمیسیون ها به سوالات نمایندگان پاسخ دادم.

رحمانی فضلی افزود: در مرحله نخست اتفاقی که افتاد این بود که طرح این موضوع، خوب صورت نگرفت و نوع بیان کامل نبود چرا که این مسائل ابعاد مختلفی دارد و میان بخشی است و تاثیرگذاری فرهنگی، اجتماعی و بهره برداری سیاسی دارد.

وی در ادامه گفت: به هر حال نوع بیان و نوع توضیح این طرح مناسب نبود و در اینجا نیروی انتظامی مظلوم واقع شد و در برخی جاها در حقش اجحاف شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در بحث نیروهای نامحسوس نیز نیروی انتظامی در واقع می خواهد از نیروهای آزاد خود در حوزه های امنیتی و اجتماعی استفاده کند که حوزه های امنیتی شامل شرارت، سرقت، باج گیری، خفت گیری نیز می شود که مردم با آن مواجهند که البته یکی از این مباحث بحث اخلاقی کشف حجاب در داخل خودروهاست.

به گزارش فارس، رحمانی فضلی اظهار داشت: به هر حال این نیروهای نامحسوس وقتی چنین مباحثی را مشاهده کنند باید به نیروی انتظامی گزارش داده و مستندات را فراهم کنند و بعد از آن به فرد خاطی و یا به خانواده اش تذکر داده می شود و با شرارت ها و امنیت اجتماعی نیز برخورد صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اکنون نیروی انتظامی وظیفه قانونی خود را انجام می دهد و این طرح نیز در شورای امنیت و شورای اجتماعی بررسی می شود و نظرات همه دستگاه ها گرفته می شود و ان شاء الله با هماهنگی دستگاه ها اجرایی خواهیم کرد.