آرشیو چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کلاهبرداری 9 میلیارد ریالی با همکاری کارمند اداره ثبت اسناد

فرمانده انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری باند جعل و کلاهبرداری به ارزش 9 میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.

سرتیپ «حاجی محمد مهدیان نسب» در تشریح این خبر گفت: سال 93 پرونده ای تحت عنوان جعل و کلاهبرداری و فروش مال غیر با اعلام شکایت شاکی در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی همدان تشکیل شد و شاکی در اظهارات خود بیان داشت فردی به همراه فرزندش، پس از جلب اعتماد وی و نشان دادن یک قطعه زمین مسکونی واقع در یکی از مناطق مرفه نشین همدان، با تبانی کارمند یکی از ادارات ثبت با جعل سند اقدام به فروش زمین به مبلغ 9میلیارد و 200 میلیون ریال کرده و متواری شده اند.

وی افزود: با توجه به احتمال تبانی، متواری شدن متهمان، ارزش کلان مبلغ کلاهبرداری شده و شکات احتمالی دیگر، رسیدگی به این پرونده به دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی محول شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد ملک فروخته شده متعلق به غیر و متهمان دارای چندین پرونده دیگر ازجمله کلاهبرداری در دادسرای کیفری و حقوقی همدان هستند.

مهدیان نسب با اشاره به همکاری اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی و محرز شدن حضور متهمان در شهرستان کرمانشاه، اذعان داشت: در پی رصد شبانه روزی و هفته ها مراقبت مستمر، در نهایت محل اختفاء متهمان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم دو متهم در این شهرستان و در عملیات دیگری همدست آنان که کارمند یکی از ادارات استان همدان بود نیز دستگیر و هر سه متهم به پلیس آگاهی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: درپی تحقیقات فنی و مواجهه حضوری صورت گرفته بین متهمان و با توجه به مدارک و مستندات کافی علاوه بر اعتراف به جعل سند و کلاهبرداری 9 میلیارد و 200 میلیون ریالی، به دو فقره جعل و کلاهبرداری دیگر اعتراف و با قرار قضائی روانه زندان شدند.