آرشیو چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۹
صفحه آخر
۱۲

به درخواست 83 سناتور آمریکایی صورت می گیرد

اعطای بزرگ ترین کمک تسلیحاتی تاریخ آمریکا به رژیم صهیونیستی

یکی از مسئولان کاخ سفید تاکید کرده به زودی بزرگ ترین کمک نظامی تاریخ آمریکا به اسرائیل اعطا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از فلسطین الیوم، به دنبال درخواست 83 سناتور آمریکایی از اوباما برای افزایش کمک های نظامی به اسرائیل، یکی از مسئولان کاخ سفید از اعطای بزرگ ترین کمک نظامی تاریخ این کشور به اسرائیل خبر داد.

سناتورهای آمریکایی از اوباما خواسته اند با افزایش کمک های نظامی به اسرائیل کاری کنند که این رژیم به «قدرت اول منطقه» تبدیل شود!

آمریکا به عنوان مهم ترین متحد رژیم صهیونیستی از هنگام اعلام موجودیت این رژیم غاصب بیشترین حمایت ها و کمک ها را به تل آویو کرده است.

واشنگتن و تل آویو برای تمدید قراردادی که در سال 2018 منقضی می شود در حال مذاکره هستند تا قرارداد 10 ساله دیگری را به امضا برسانند. ارزش قرارداد کنونی 3/1 میلیارد دلار است.

رژیم صهیونیستی سال گذشته درخواست بسته کمکی 5 میلیارد دلار در سال را مطرح کرده بود اما مقام های این رژیم توقع خود را کاهش دادند و رقم پیشنهادی خود را 4/5 میلیارد دلار اعلام کردند؛ با وجود این، پیشنهاد مقام های آمریکایی رقمی در حدود 3/7 میلیارد دلار است.

آمریکا علاوه بر ارائه بسته کمک های نظامی، مخارج دیگر پروژ ه های نظامی اسرائیل از جمله سامانه موشکی موسوم به «گنبد آهنین» را نیز تامین می کند.

بنا بر گزارشی که کنگره آمریکا ارائه کرده کمک های نظامی واشنگتن به رژیم صهیونیستی از سال 1962 تاکنون به بیش از 124 میلیارد دلار رسیده است. مجموع بودجه نظامی اسرائیل بدون احتساب کمک های آمریکا 16 میلیارد دلار است.

سایر رویدادها

نظامیان رژیم صهیونیستی پس از دریافت اطلاعات محرمانه درباره ورود سه جوان فلسطینی به شهر اشغالی قدس و تلاش آنها برای اجرای عملیات مقاومتی به حالت آماده باش درآمدند.

جنبش حماس از اقدام تشکیلات خودگردان مبنی بر انصراف از ارجاع پرونده شهرک سازی رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل به شدت انتقاد کرد.

مقامات صهیونیست از نخست وزیر این رژیم خواستند که کرانه باختری را به طور کامل به اراضی اشغالی الحاق کند.

سخنگوی دولت ترکیه درتازه ترین اظهارات خود با اشاره به مذاکرات کشورش با رژیم صهیونیستی از توافقی قریب الوقوع بین دوطرف خبر داد.

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در آنکارا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پشت درهای بسته دیدار و گفت وگو کرد.