آرشیو چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۸
ورزش
۱۴

قهرمانی یووه و اتهام مارادونا

شکست ناپولی مقابل رم، هواداران یوونتوس را به خیابان های تورین کشاند. یوونتوسی ها با شکست نزدیک ترین تعقیب کننده شان، یعنی ناپولی در فاصله سه هفته به پایان رقابت های سری A قهرمان ایتالیا شدند. ناپولی دوشنبه شب در زمین رم تن به شکست یک بر صفر داد تا با توجه به فاصله 12 امتیازی اش با یووه عملاشانس قهرمانی را از دست بدهد. تک گل رم در این دیدار را رادیا ناینگولان در دقیقه 89 به ثمر رساند.

این پنجمین قهرمانی پیاپی یوونتوس در رقابت های این فصل سری A است، با این حال هنوز هم هستند کسانی که این قهرمانی ها را زیر سوال می برند. دیه گو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین و باشگاه ناپولی، پس از قهرمانی بیانکونری در کالچو، داوران را به جانبداری از یوونتوس متهم کرد و گفت: برایم بسیار عجیب است. اگر ناپولی شانس اصلی قهرمانی بود، اطمینان دارم گونسالو ایگواین را چهار جلسه محروم می کردند، اما وقتی دیدند یووه براحتی قهرمان می شود، این محرومیت را به یک جلسه کاهش دادند. در یوونتوس بازیکنان خوبی توپ می زنند، اما این تیم داوران خوبی هم در اختیار دارد. این اصلاخوب نیست. همواره داوران از یووه حمایت می کنند.

بوفون: این زیباترین قهرمانی اسکودتو بود

جیان لوییجی بوفون، کاپیتان یوونتوس عنوان کرد که این زیباترین قهرمانی سری آ بوده که تاکنون کسب کرده است. با شکست ناپولی مقابل رم، یوونتوس برای پنجمین سال پیاپی قهرمان اسکودتو شد.

این در حالی بود که یووه در ده بازی ابتدایی خود فقط 12 امتیاز کسب کرده بود و تا قعر جدول پایین رفت. بوفون گفت: این زیباترین اسکودتویی بود که کسب کرده ام چون بسیار بسختی به دست آمد.