آرشیو پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۷۵۲
بازار دیجیتال
۱۸

خبر

اختلال در اینترنت 12 استان

دنیای اقتصاد: روز گذشته اینترنت در برخی استان های کشور دچار اختلال شد. برخی این اختلال را به دلیل بروز مشکل در روتر کور شبکه زیرساخت کشور ارتباط دادند. براساس گزارش ها این مشکل روز گذشته باعث کندی و اختلال اینترنت در 12 استان کشور شده بود. در شهر مشهد این اختلال با شدت بیشتری گزارش شده است. در تماس با برخی شرکت های اینترنتی بخش خصوصی آنها این اختلال را خارج از شبکه خود اعلام کرده و آن را به مشکلات شبکه زیرساخت کشور ارتباط دادند. تا زمان انتشار این خبر شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها تامین کننده پهنای باند بین المللی اطلاعیه ای درخصوص این اختلال منتشر نکرده است.

توضیح معاون سازمان تنظیم مقررات درباره ساماندهی پیامک های ارزش افزوده

ایسنا: معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تاکید کرد طرح جدیدی که به منظور ساماندهی پیامک های ارزش افزوده طراحی شده نباید منجر به قطع دریافت پیامک های تراکنش بانکی شود. صادق عباسی شاهکوه درباره اشکالاتی که از سوی برخی کاربران تلفن همراه به طرح حذف پیامک های ارزش افزوده مطرح شده توضیح داد: اشکالاتی که از سوی مردم مطرح می شود در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پیگیری خواهد شد تا با انعکاس این مشکلات به اپراتورها نقاط ضعف این بخش برطرف شود.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: البته با توجه به اینکه این طرح به تازگی اجرایی شده شاید طبیعی باشد که در آن مشکلات اندکی مشاهده شود، اما لازم است تمام این مشکلات برطرف شود.معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد طرح شماره گیری #800* به منظور اطلاع یافتن مشترکان از سرویس های ارزش افزوده و انصراف آنها از دریافت پیامک های ارزش افزوده و اطلاع رسانی طراحی شده است.عباسی شاهکوه در پاسخ به این سوال که با این وجود برخی کاربران از قطع شدن پیامک های تراکنش بانکی به دنبال استفاده از این طرح گلایه دارند، گفت: ما این موضوع را رد نمی کنیم که گاه مشکلاتی در این زمینه ایجاد می شود، اما در موارد متعدد ممکن است ریشه این مشکلات نرم افزاری باشد که در هر صورت تمامی مشکلات از سوی رگولاتور پیگیری خواهد شد. وی در ارتباط با افرادی که مدعی شده اند برخی اپراتورها 24ساعت پس از غیر فعال سازی پیامک های ارزش افزوده بار دیگر آنها را فعال می کنند نیز اظهار کرد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد قطعا تخلف و خلاف مقررات بوده و نباید چنین اتفاقی بیفتد.