آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۱۵
ادب و هنر
۱۲

بدون تیتر

پیش فروش بلیت کنسرت های بهاری کیهان کلهر با همکاری گروه «راح روح» که در روزهای سوم و چهارم خردادماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود، آغاز شد. گروه «راح روح» متشکل از نوید افقه (تنبک)، علی بهرامی فرد (سنتور) و هادی آذرپیرا (تار) در این کنسرت کیهان کلهر را همراهی می کنند. این اجرا ساعت 21:30 روزهای اعلام شده برگزار می شود و علاقه مندان برای تهیه بلیت می توانند به وبسایت ایران کنسرت مراجعه کنند. مهر

مهشید میرمعزی با سه کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر می شود. کتاب «لی لا، لی لا» نوشته مارتین زوتر، نویسنده سوییسی یکی از این کتاب ها است که به تازگی با ترجمه میرمعزی توسط نشر آموت منتشر شده است. کتاب «کامو: آرمان سادگی» زندگینامه آلبر کامو، نوشته آیریس رادیش و کتاب «روایت هایی از گوته»، نوشته یورگ دریوز هم دو ترجمه دیگر مهشید میرمعزی است که توسط نشر ثالث در نمایشگاه کتاب عرضه می شود. این مترجم همچنین از ترجمه اثر ضدجنگی خبر داد که به زودی به چاپ سپرده می شود.

سیدمجتبی موسوی، سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی از خرید آثار برگزیده دوسالانه مجسمه های شهری برای انتقال به موزه مجسمه خبر داد. فراخوان پنجمین دوره دوسالانه مجسمه های شهری تهران به تازگی منتشر شده و بسیاری از آثار دوره های قبل این دوسالانه درسطح شهر تهران اجرا و نصب شده است.

فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد»، به کارگردانی کاوه ابراهیم پور برنده جایزه بهترین فیلم در بخش مسابقه جشنواره «تریپولی» لبنان شد. این جشنواره 20 تا 27 آوریل (1 تا 8 اردیبهشت) در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد و فیلم «یحیی سکوت نکرد» جایزه بهترین فیلم بلند را از آن خود کرد. این فیلم پیش از این در جشنواره شیگاگو و بنگلور هند و همچنین در دانشگاه یورک تورنتو به نمایش در آمده بود.

نمایشگاه هنرمندان «ماه مهر» با ارایه آثار 3 گروه از شاگردان پرویز تناولی از دیروز در گالری های شماره یک و دو فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد. در این نمایشگاه آثاری به نمایش در آمده است: گروه اول «عالم پیشگامان» آثاری از 14 هنرمند مجسمه ساز است که تحت نظر پرویز تناولی شکل گرفته است. همچنین آثار گروه های زیگماتور (مجسمه های کوچک) و گروه دات (جواهرات) شامل آثار 24 هنرجوی این هنرمند هم در دو گروه دیگر به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا 20 اردیبهشت ماه دایر است.