آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۱۵
ورزش
۱۵
تنیس

«سرنا» از مسابقات مادرید کنار کشید

سرنا ویلیامز، تنیس باز امریکایی، از حضور در مسابقات اوپن مادرید انصراف داد. ویلیامز سی و چهار ساله به دلیل ابتلابه بیماری آنفلوآنزا از این رقابت ها کناره گیری کرده.

این رقابت ها از روز جمعه آغاز شده و تا نوزدهم اردیبهشت ادامه دارد. با کنار رفتن ویلیامز، نفر اول تنیس زنان جهان، حالااگنی یشکا رادوانسکا از لهستان، بخت اول قهرمانی در این رقابت ها شده. قرار است سرنا در مسابقات بعدی که در رم، پایتخت ایتالیا -که درست پس از تورنمنت مادرید شروع می شود- شرکت کند. در صورتی که او در رقابت های مسترز رم حاضر شود، آن مسابقات، اولین حضور «سرنا» در رقابت های خاک رس در سال 2016 محسوب می شود. او از اواخر تابستان سال گذشته که در مسابقات اوپن امریکا شکست خورد تا به امروز در هیچ کدام از چهار تورنمنتی که شرکت کرده قهرمان نشده.

ناکامی های پیاپی او که حالاکناره گیری اش از مسابقات مادرید هم به آن اضافه شده، طرفدارانش را بیش از پیش نگران کرده. او از شروع سال میلادی جاری در فینال اوپن استرالیا مغلوب آنژلیک کربر آلمانی شد. بعد در فینال ایندین ولز کالیفرنیا به ویکتوریا آزارنکا، تنیس باز بلاروس باخت. سپس در اوپن میامی در فلوریدا از اسوتلانا کوزنتسووا روس شکست خورد و در همان دور چهارم حذف شد.

پس از ناکامی غیرمنتظره در میامی، جایی که ویلیامز معمولاموفق بوده، سرنا در مسابقات دیگری حاضر نشد و قرار بود در مادرید دوباره به رقابت ها برگردد. او در حال حاضر بیست و یک بار در مسابقات انفرادی گرنداسلم تنیس قهرمان شده و فقط یک قهرمانی دیگر برای رسیدن به رکورد اشتفی گراف آلمانی فاصله دارد. به عقیده برخی کارشناسان، سرنا برای اینکه بتواند دوباره در مسابقات اوپن فرانسه اول شود و به این رکورد تاریخی برسد، هنوز بخت زیادی دارد.

آنها معتقدند که سرنا برای بازگشت به مسیر موفق گذشته، مثل موارد مشابه قبلی می تواند به سرعت و بعد از چند بازی فرم مطلوبش را به دست آورد.

هرچند که بعضی دیگر روند نزولی ویلیامز را به فال نیک می گیرند و می گویند با افول او می توان شاهد اوج گیری ستاره های دیگر در تنیس زنان و بالارفتن میزان جذابیت در این رشته بود.