آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۳۲
اخبار کشور
۱۰

در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق: انتقاد ظریف از نگاه نیروهای فرامنطقه ای به عراق

وزیر امور خارجه با بیان این که نگاه نیروهای فرامنطقه ای به عراق یک نگاه راهبردی در چارچوب منطقه است و نه نگاهی از دیدگاه دولت و ملت عراق، گفت: این نگاه باعث می شود تا ملت عراق و نگاه انساندوستانه به مشکلات آنها در حاشیه قرار گیرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر دیروز در دیدار با «یان کوبیش» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق، اظهار داشت: لازم است همگان هم کشورهای منطقه و هم سازمان ملل کمک کنیم تا راه حلی منطقی و عقلانی برای برون رفت از این مشکلات برای مردم عراق فراهم شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی به ویژه داعش را یکی از مهمترین اولویت ها در عراق برشمرد و آمادگی ایران را برای کمک به این روند اعلام کرد.

یان کوبیش نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق نیز در این ملاقات با ارایه گزارشی از روند تحولات جاری در عراق به ویژه در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و... به تلاش های سازمان ملل در حل این مشکلات اشاره و نقش ایران را بسیار سازنده خواند.

کوبیش، پیش از این دیدار، بطور جداگانه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه نیز دیدار و گفت و گو کرد.