آرشیو دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۷۳
اقتصاد
۴

در آستانه تجربه نسل جدیدی از قراردادهای بالادستی نفت و گاز

محمدمهدی حاجیان، دبیر اجرائی همایش بین المللی «بهینه سازی قراردادهای بالادستی نفت و گاز»، گفت: ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین دارندگان مخازن و منابع نفت و گاز جهان، نسل های متعددی از قراردادهای بالادستی را از آغاز کشف نفت در این سرزمین پهناور و غنی به خود دیده و در این مسیر از قراردادهای امتیازی تا قراردادهای مشارکتی و خدماتی را آزموده است.

حاجیان با اشاره به برگزاری این همایش، اظهار کرد: اینک کشور با عبور از این مسیر پرتلاطم، در آستانه تجربه طیف جدیدی از قراردادهای بالادستی در حوزه نفت و گاز است.

دبیر اجرائی این همایش با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبایی میزبان چنین رویدادی شده است، افزود: اکنون که ایران در آستانه تجربه نسل جدیدی از قراردادهای بالادستی نفت و گاز است، دانشگاه علامه طباطبایی با دعوت از برجسته ترین متخصصان و استادان خارجی و داخلی در این حوزه درصدد است تا فضایی فراهم آورد که مهم ترین چالش های حوزه قراردادهای بالادستی نفت و گاز واکاوی شده و آخرین دستاوردها و یافته های علمی در محیطی آکادمیک و تعاملی عرضه شود.

همایش بین المللی «بهینه سازی قراردادهای بالادستی نفت و گاز»، 20 و 21 تیر 1395 در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد. علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی همایش به آدرسouogc.atu.ac.ir اطلاعات تکمیلی در این زمینه را دریافت کنند.