آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۱
فرهنگ و هنر
۲۳

روی خط خبر

برگزاری جشن رمضان با هدف ایجاد فضای قرآنی

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت؛ جشن رمضان امسال با هدف ایجاد شور و معنویت قرآنی در ماه میهمانی خداوند همزمان با نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در 10 استان کشور برگزار می شود. وی بیان کرد: در این برنامه که به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، آثار هنرمندان و فعالان قرآنی نیز به نمایش در می آید. وی اظهار کرد: جشن رمضان امسال در استان های اصفهان، جنوب استان کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و همدان برگزار می شود.

آغاز بلیت فروشی کنسرت کیهان کلهر در تهران

مرحله پیش فروش کنسرت های بهاری کیهان کلهر با همکاری گروه «راح روح» در تالار وحدت تهران که قرار است روزهای سوم و چهارم خرداد ماه در تالار وحدت تهران برگزار شود، در سایت ایران کنسرت آغاز شد.

«خانه حراج ملی» و حراج تخصصی فرش در ایران

برای نخستین بار در کشورمان، «حراج تخصصی فرش در ایران» برگزار می شود. خانه حراج ملی پس از برگزاری دو دوره حراج ملی، تلاش دارد با برگزاری «نخستین حراج تخصصی فرش در ایران» توجه خریداران و علاقه مندان به این هنر اصیل ایرانی را به خود جلب کرده و این هنر را به جایگاه اصلی خود بازگرداند. «خانه حراج ملی» تاکنون اقدام به برگزاری دو دوره حراج ملی آثاری در زمینه های نقاشی، نقاشیخط، تذهیب، خوشنویسی، مینیاتور، صنایع دستی، فرش دستباف و سوخت چرم کرده است که با توجه به اینکه دومین دوره «حراج ملی» نیز با تمرکز بر فروش صنایع دستی برای نخستین بار در کشور برگزار شد با استقبال بالای هنرمندان و هنردوستان مواجه شد.