آرشیو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۳۵
شهرستان ها
۷

افزایش بیکاران درچهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: درصد بیکاری این استان نسبت به دیگر استان های کشور بیشتر است.

شهرکرد- خبرنگار کیهان: سیدعباس جزایری افزود: برای رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال با هدف رونق و شکوفایی اقتصادی طرح هایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه تمام دارای توجیه اقتصادی و پیشرفت فیزیکی مناسب، حل مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی موجود، توسعه و گسترش صنایع دستی در شهرها، روستاها، بخش ها و مناطق عشایری با ارائه تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان، استفاده از توانمندی های متناسب هر منطقه برای اشتغالزایی را از جمله برنامه ها و طرح ها برای ایجاد اشتغال در سطح استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد.

جزایری اضافه کرد: به واحدهای تولیدی و صنعتی و کشاورزی که میزان تولیدات و نیروهای خود را افزایش دهند تسهیلات ویژه ای پرداخت می شود.

جزایری اظهار داشت: بنیادهای برکت و مستضعفان هم اعلام کرده اند که به طرح های خوب و اشتغالزای استان چهارمحال و بختیاری تا 5 درصد یارانه پرداخت می کند.

وی خاطرنشان ساخت دولت به خانواده های کم درآمد روستایی در کشور که تعاونی های تولیدی تشکیل دهند وام هایی با کارمزد 4 تا 5 درصد پرداخت می کند.

جزایری تعداد اعضای تعاونی ها را 25 تا 200 نفر و سقف وام های پرداختی را 30 میلیارد ریال اعلام کرد.