آرشیو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۳۵
اخبار کشور
۱۰

دریادار سیاری: توانایی حضور در منطقه و همه جای جهان را داریم /هیچ ارتباطی به آمریکایی ها ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ما از طریق دریای عمان می توانیم در همه جای جهان حضور یابیم و در منطقه نیز با تمام توان حاضریم و هیچکس نمی تواند مانع ما شود، گفت: این موضوع هیچ ارتباطی به آمریکایی ها ندارد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری طی سخنانی در همایش دانشگاه تربیت مدرس تهران، با اشاره به اینکه ما نتوانسته ایم از ظرفیت های دریا در کشور به خوبی استفاده کنیم، به طرح این سوال پرداخت که چرا کالاهای ما باید ابتدا به دبی رفته و از آنجا به ایران بیاید؟

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در مورد استفاده از دریا و منابع آن با فرهنگ سازی غلطی روبرو هستیم، افزود: به عنوان مثال منابعی مثل آبزیان از جمله میگو و دیگر غذاهای دریایی را بد نشان می دهند تا بیگانگان آنها را تصاحب کنند. همچنین سواحل مکران، مهمترین منطقه کشور اما توسعه نیافته ترین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص ارتقا توان نداجا برای حضور در آب های دوردست و بین المللی نیز گفت: توان و قدرت ما باید به قدری باشد که اگر درگیری پیش آمد، بتوانیم در اقیانوس ها حاضر شویم. ما از میان 15 همسایه با 12 کشور مرز دریایی داریم که این اهمیت دریا را برای کشور ما نشان می دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جایگاه ایران در غرب آسیا را در دنیا مهم دانست و با بیان اینکه ایران بازیگر اصلی منطقه است، گفت: ما از طریق دریای عمان می توانیم در همه جای جهان حضور پیدا کنیم و هیچکس نمی تواند مانع ما شود. ما همواره استکبار جهانی را تهدید می دانیم و آماده مقابله با آن هستیم.

به گزارش فارس، فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه این همایش با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نداجا امسال 20 رزمایش تخصصی در حوزه های موشکی، زیرسطحی، اطلاعاتی و... خواهد داشت که این سلسله رزمایش ها از ماه آینده در حوزه جنگ الکترونیک آغاز می شود.

دریادار سیاری در خصوص جوسازی های آمریکایی ها مبنی بر تنش زا بودن حضور نظامی ایران در خلیج فارس گفت: آنها اگرچه علاقه ای به اقتدار نظامی ما ندارند اما باید بدانند که ما با تمام توان در این منطقه حاضر هستیم و رزمایش های خود را در آنجا برگزار می کنیم و این موضوع هیچ ارتباطی به آنها ندارد.