آرشیو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۴
صفحه اول
۱

میوه های قاچاق با هماهنگی وارد می شود!

رئیس اتحادیه باغداران تهران ضمن انتقاد شدید از واردات غیرقانونی زردآلو و پرتقال گفت: شواهد موجود بیانگر آن است که این واردات در کوتاه ترین زمان، با هماهنگی و سیستم های مجهز انجام شده است.

مجتبی شادلو در گفت وگو با مهر در واکنش به واردات زردآلوی ترکیه و پرتقال مصری در روزهای اخیر به کشور افزود: متاسفانه ما هر چند وقت یک بار شاهد تکرار این اتفاقات هستیم و بنده یقین دارم اگر برخورد جدی و سختگیرانه با این مساله شود، دیگر تکرار نخواهد شد. وی با بیان این که امسال تولید زردآلو در کشور وضعیت بسیار مطلوبی دارد و ما نیاز به واردات در این زمینه نداریم، خاطرنشان کرد: علاوه بر زردآلو شاهد واردات پرتقال مصری هم هستیم و این در شرایطی است که پرتقال های تولید داخل دور ریخته می شود.

وی با بیان این که اگر سیستم مجهز و هماهنگی های لازم نباشد میوه های مذکور به مقصد نخواهد رسید، گفت: در غیر این صورت میوه های یادشده، ضایع خواهد شد بنابراین همه چیز باید با یک هماهنگی مطلق انجام شود.

شادلو با اشاره به این که کیفیت میوه های ممنوعه خارجی از نظر مسائل بهداشتی مورد تائید نیست، افزود: این واردات تهدیدی جدی برای تولید، مصرف کنندگان و امنیت غذایی و بهداشتی جامعه است.