آرشیو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۴
فرهنگ و هنر
۵

افتتاح بزرگ ترین بازار دیجیتال برای عرضه بازی

بنیاد ملی بازی های رایانه ای امسال برنامه های متنوع و خوبی دارد، برنامه هایی که به گفته مدیرعامل این بنیاد در صورت دریافت بموقع بودجه می تواند کارهای زیرساختی مهمی را در این عرصه به انجام برساند. اتفاقات مهمی از جمله افتتاح بزرگ ترین بازار دیجیتال عرضه بازی ها که می تواند خلاهای زیادی را پر کند و تلاش های آنها برای ورود ایران به بازار بین المللی بازی سازی را به عملی شدن نزدیک تر کند.

به گزارش جام جم، نشست خبری مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای صبح روز گذشته در محل ساختمان مرکزی بنیاد برگزار شد تا حسن کریمی قدوسی برنامه های این بنیاد را در سال جاری اعلام کرده و به پرسش های خبرنگاران درباره آنها پاسخ دهد.

مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای با تاکید بر این که عرضه فیزیکی بازی ها نسبت به گذشته با استقبال کمتری روبه روست، گفت: ما در سال 92 نزدیک به 18 میلیون هولوگرام برای بازی های رایانه ای به ناشران دادیم که این آمار در سال گذشته به هفت میلیون و 600 هزار رسید. این نشان دهنده واقعیتی است که در کف بازار جریان دارد و ما باید به جای عرضه فیزیکی به فکر ساماندهی بازارهای دیجیتال در حوزه بازی های رایانه ای باشیم.

او جریان سازی، حمایت و نظارت را سه وظیفه اصلی این بنیاد دانست و گفت: اسفند امسال شاهد برگزاری یکی از بزرگ ترین رویدادها در حوزه بازی های رایانه ای در برج میلاد خواهیم بود. کنفرانس (TGC) تهران گیم کانکت رویدادی است که تلاش داریم تبدیل به محیطی برای درک بین المللی بازار بازی های رایانه ای در ایران شود. او همچنین به برنامه ریزی برای تجهیز سه دانشگاه معتبر در جهت تبدیل شدن به مراکز پژوهشی در حوزه بازی های رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه توافقات با دانشگاه تهران به مراحل نهایی رسیده و هنوز دو دانشگاه دیگر مشخص نشده اند.او با اشاره به برگزاری قطعی جشنواره ششم بازی های رایانه ای گفت: با بخش خصوصی برای برگزاری نمایشگاه وارد مذاکره شده ایم و تازه ترین خبر در این باره این است که امکان اجاره مصلی به دلیل پر بودن برنامه آنها میسر نشده و شاید بتوانیم اسفندماه این نمایشگاه را در برج میلاد برگزار کنیم.