آرشیو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۴
جامعه
۱۳

حقوق و مزایای معلمان هم ردیف دانشگاهیان می شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان کشور از لحاظ حقوق و مزایا هم ردیف دانشگاهیان می شوند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا کفاش در حاشیه مراسم روز معلم در کلاردشت افزود: یکی از دغدغه های جناب وزیر ارتقای شغلی فرهنگیان و معلمان ماست و یکی از برنامه های این وزارتخانه هم ردیفی شغل معلمان آموزش و پرورش با استادان دانشگاهی است که امیدواریم با شروع مجلس جدید این خواسته فرهنگیان ما درخصوص برداشته شدن فاصله هم ردیفی با دانشگاهیان محقق شود.

وی با اشاره به وضع پیش دبستانی در آموزش و پرورش عنوان کرد: پیش دبستانی به لحاظ قانون به آموزش و پرورش واگذار شد و دیگر سازمان بهزیستی مسئول نیست و دفتر آموزش پیش دبستانی در معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده و در حال برنامه ریزی است، البته هنوز الزامی نیست، ولی از سوی این دفتر مفاهیم برنامه ریزی و آموزش، گروه هایی تشکیل داده اند تا بتوانند متون آموزش یکنواختی منطبق با تربیت اسلامی برای نوآموزان آماده بکنند که این کار به صورت منسجم در حال انجام است که امیدواریم حاصل این تلاش برای مهر اجرایی شود.

معاون پرورشی وزیر درخصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان بیان کرد: اولیا و معلمان، دانش آموزان ما را به سمتی هدایت کنند که علاقه مندند، امروزه بیشتر دانش آموزان ما به دنیای کسب و کار علاقه مندند تا به پزشکی و یا... بنابراین دانش آموزان را به سمت رشته های فنی و صنایع بومی و محلی تشویق کنید که بهتر و زودتر به خواسته های خود می رسند؛ چراکه یادگیری یک مهارت کاری آنان را زودتر به سرمایه و معیشت خوب می رساند تا تحصیلات دانشگاهی.

کفاش بیان کرد: بزرگ ترین کار تربیتی این است که به فرزندان خود سپاسگزاری را یاد بدهیم و از آنها بخواهیم اگر ما زبان سپاسگزاری نداشته باشیم و زبان ما طلبکارانه باشد، در برابر پروردگار عالم پیشانی برخاک نخواهیم گذاشت. در تعالیم دینی ما بوسه بر دست پدر، مادر، کارگر و معلم از مواردی است که تاکید شده است و خداوند آن را دوست دارد.