آرشیو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۴
ورزش
۱۴

حتی مقابل سوریه ممکن است به مشکل بخوریم

کی روش نباید از تیم ملی جدا شود

تیم ملی ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی کار سختی دارد؛ این نظری است که اشکان دژاگه، هافبک اثرگذار تیم ملی دارد. این فضا وجود دارد که قرعه ایران قرعه خوبی است و بسادگی می توان به جام جهانی روسیه صعود کرد، اما اشکان دژاگه در گفت وگو با روزنامه جام جم به این فضا واکنش نشان می دهد و می گوید: «تفکر اشتباهی است که فکر کنیم ما قدرتمندیم و دیگران ضعیف هستند. در قدرت ایران شکی نیست، اما کره جنوبی، ازبکستان، قطر، چین و حتی سوریه تیم های خوبی هستند. کارلوس کی روش هم همیشه به ما می گوید بازی آسانی وجود ندارد. هیچ کدام از این حریفان را دست کم نمی گیریم. اگر این کار را کنیم، حتی مقابل سوریه هم به مشکل می خوریم.»

اشکان درباره شانس های اصلی صعود از گروه می گوید: «به نظرم هر تیمی که به این مرحله آمده، شانس صعود به جام جهانی را دارد. ایران و کره جنوبی دو قدرت فوتبال آسیا هستند، اما به نظرم پیشرفت قطر و ازبکستان را هم نباید نادیده بگیریم. هیچ تیمی از پیش بازنده نیست.»

دژاگه درباره حمایت همیشگی هواداران از او، چنین نظری دارد: «من واقعا خوشحالم که برای تیم ملی ایران و برای چنین مردمی بازی می کنم.» اشکان در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب تیم ملی ایران درست بود، می گوید: «قطعا همین طور است. افتخار می کنم پیراهن تیم ملی کشورم را به تن می کنم. یکی از بهترین تصمیم های زندگی ام را با حضور در تیم ملی ایران گرفتم.»

او همچنین درباره استعفای کی روش و شرایط موجود تیم ملی توضیح می دهد: «به این سادگی نباید بگذاریم کی روش برود. خیلی ها در دنیا از جمله همین قطر، به دنبال جذب کی روش هستند. ما نباید اجازه بدهیم او برود. چیزهایی که کی روش می خواهد عادی ترین امکانات فوتبال است.»