آرشیو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۴
حوادث
۱۵

آتش بیمارستان برازجان را بلعید

آتش سوزی در بخش آی سی یو بیمارستان 17 شهریور برازجان جان یک بیمار را گرفت. در جریان این حادثه 13 بیمار نجات یافتند و به بیمارستان دیگری منتقل شدند.

به گزارش جام جم، ساعت چهار بامداد سه شنبه آتش نشانان شهرستان برازجان در جریان وقوع آتش سوزی در بیمارستان 17 شهریور قرار گرفتند.

آتش نشانان در قالب چند گروه عملیاتی به محل اعزام و متوجه شدند بخش آی سی یو (مراقبت های ویژه) آتش گرفته و شعله های آتش در حال سرایت به دیگر بخش های بیمارستان است. کارکنان بیمارستان قبل از حضور آتش نشانان، بیماران را از ساختمان خارج کرده بودند. در این حادثه یک زن 70 ساله معلول که در این بیمارستان بستری بود، بر اثر سوختگی جان خود را از دست داد و 13 بیمار دیگر که در میان شعله های آتش گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

قاسم قائدی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر در این باره گفت: آتش نشانان و نیروهای مدیریت بحران، پس از سه ساعت شعله های آتش را مهار و بیماران را به بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان منتقل کردند.

وی اضافه کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد آتش سوزی به علت اتصال برق در بخش مونیتورینگ آی سی یو رخ داده و به بخش های دیگر سرایت کرده است.

آتش نشانی جدی نگرفت

محمد میرزابیگی، معاون پرستاری که به عنوان نماینده ویژه وزیر بهداشت برای بررسی آتش سوزی به این شهر سفر کرده بود هم گفت: این بیمارستان بیش از 50 سال قدمت دارد. پشت سقف کاذب بیمارستان از بوریا و نوعی چوب ساخته شده که قابل اشتعال بوده و بعد از اتصالی در سیستم برق بخش مراقبت های ویژه، آتش بسرعت به دیگر قسمت های بیمارستان سرایت کرد.

وی اضافه کرد: در پی این آتش سوزی سه بار با آتش نشانی تماس برقرار شده اما دوبار تماس جدی گرفته نشده و پس از این که بیماران توسط پرسنل بیمارستان و تکنیسین های اورژانس از بخش تخلیه شدند، نیروهای آتش نشانی به محل حادثه رسیدند.میرزابیگی تصریح کرد: در این حادثه دو نفر از پرستاران هنگام کمک به انتقال بیماران، دچار سوختگی شدند.